Negatív rekord a MÁV-nál, soha nem rögzítettek még ilyen rossz értéket
További Belföld cikkek
- Átkot és rontást is levesznek, de füvesasszony is lesz a Miniszterelnökség által támogatott sámánfesztiválton
- A Hős utcai gettónak már a megépítése sem volt jó ötlet, most felszámolják
- „Ennek k..va nagy következményei lesznek, ebből elég volt” – újabb hangfelvétel került ki Magyar Péterről
- Csaknem húsz éve az Alkotmánybíróság dobta le a „választási atombombát”
- Rogán Antal: Megpróbálunk rendet vágni, de teljes felelősséget nem vállalunk
Vitézy Dávid volt főpolgármester-jelölt hétfő reggel közzétette oldalán a MÁV augusztusi késési adatait, amelyekből kiderül, hogy ismét negatív rekordot döntött a cég.
A magyar InterCityk mindössze 32,8 százaléka volt pontos (azaz késett kevesebbet mint 5 perc) augusztusban, Vitézy Dávid szerint végtelenül szomorú ezt a leépülést látni, mint írja,
mióta vezetnek menetrendszerűségi statisztikát a magyar vasúton, ilyen rossz értéket még soha nem rögzítettek.
A leendő fővárosi képviselő emlékeztetett, hogy a miniszterelnök azt mondta a vasút problémáiról szóló kérdésre válaszolva szombaton, hogy érdemes összehasonlítani, mi volt „Lázár János előtt és Lázár János után, mert akkor megkapjuk a munkájának a bizonyítványát”.
„Nos, ha nem a kozmetikázott és mesterségesen felfújt utasszámokat, hanem az elmúlt évek késési adatait hasonlítjuk össze, akkor vajon milyen bizonyítványt kap a közlekedési miniszter?” – tette fel a kérdést Vitézy Dávid.
Látványos romlásnak indult a magyar vasút megbízhatósága
Vitézy Dávid a bejegyzéséhez idősorokat ábrázoló táblázatokat is csatolt, amelyeken látható, hogy „az elmúlt években a magyar vasút megbízhatósága látványos romlásnak indult”. Az adatok szerint immár megvan a kétharmad is: a magyar InterCity-vonatok több mint 67 százaléka késett öt percnél többet idén augusztusban.
Vitézy Dávid szerint „ez a Lázár János által meghozott hibás döntések sorozatának köszönhető, aki egytől egyig lemondott minden vasúti járműbeszerzést, leállította a pályafelújításokat és fejlesztéseket, a kivont források és bezuhant bevételek miatt elszaporodtak a pályahibák, a központosított beszerzések nyomán darabjaira hullott MÁV-karbantartás miatt sűrűsödnek a járműhibák, az alkatrészhiány miatt pedig egyre több a tartósan félreállított, de amúgy jó állapotú IC-kocsi, motorvonat”.
Ha a kormányzati döntéshozók azzal áltatják magukat, hogy nincs itt semmi látnivaló, hisz a MÁV mindig is rossz volt, a magyar emberek így ismerik, megszokták, akkor csak magukat vezetik félre: valóban nem volt korábban sem kifogástalan a magyar vasút helyzete, de a romlás idénre már sajnos igazán látványos. Néhány év alatt 70 százalék fölötti értékekről zuhant a pontosság 32,8 százalékra, ez ma Európa legrosszabb ilyen értéke – nem Ausztriát hagytuk le e téren, hanem Romániát
– fogalmazott közösségi oldalán.
Vitézy Dávid nem sokkal később arról is beszámolt, hogy a svájci vasút is most közölte a pontossági statisztikáját, ami a fotók tanúsága szerint 93,8 százalék. „Ha már késési statisztikák, Európa egyik legjobb vasúttársasága is beszállt: a svájci vasút épp ma közölte a személyvonatai pontossági statisztikáját” – írta a volt főpolgármester-jelölt.
Orbán Viktor is beszélt a MÁV-ról Kötcsén
Orbán Viktor Kötcsén a MÁV állapotáról és Lázár Jánosról is beszélt a hétvégén. A miniszterelnök úgy fogalmazott: „A leghatékonyabb miniszterünk felelős a közlekedésért, az elmúlt évtized legnagyobb szenzációját ő érte el.”
Orbán Viktor itt az országbérletre utalt, majd kifejtette: „Ha összeveti, hogy mennyi ember használta a vasutat Lázár János előtt és után, akkor megkapja a munkájának a bizonyítványát.” Vitézy Dávid szerint Orbán Viktor a MÁV késési adataira és állandó üzemzavaraira reagálva azzal vette védelmébe Lázár Jánost.