Vitézy Dávid meglepődött Lázár János trágár stílusán

2024.10.11. 06:08
Botrányos üzenetváltásokig fajult a politikusok között csütörtökön a HÉV-járatritkítási ügy. Vitézy Dávidot nagyon meglepte Lázár János építési és közlekedési miniszter trágársága. A Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője szerint miután a politikus lebukott, jött a „szokásos tagadás és mocskolódás”.

Vitézy Dávid az című műsorában fejtette ki a véleményét Lázár János reakciójáról. Az építési és közlekedési miniszter „belvárosi, libsi gyerek hallucinációjának” nevezte a fővárosi képviselő HÉV-járatritkításról tett megállapítását.

„Ez a stílus mind tartalmában, mind ebben a trágárságában, ez még engem is meglepett, pedig azért Lázár János ritkán szokott meglepni. Hivatalban lévő kormánytagtól, minisztertől én nem tudok visszaemlékezni ilyenre” – mondta a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője.

Vitézy Dávid többek között arról is beszélt a műsorban, hogy:

  • A három fővárosi HÉV-vonal járatainak ritkítása olyan zsúfoltságot okozott volna, hogy állva is alig lehetett volna elférni, de leginkább nem lehetne fölférni ezekre a vonatokra. Ezt Lázár János tagadja.
  • Nehéz elhinni, hogy egy ilyen volumenű járatcsökkentést a MÁV–HÉV egyedül javasolt volna. 
  • A MÁV–HÉV Zrt. vezérigazgatójának valószínűleg azért kellett távoznia, mert kiszivárgott a járatritkításról szóló dokumentum. Az iratot a BKK-nak is elküldték, így igazán nem is lehet kiszivárgásnak hívni. „Megtörtént a lebukás, jött a szokásos tagadás, vádaskodás, mocskolódás mindenki más ellen.”
  • Lázár János, hogy a saját miniszterségének a megmaradt renoméját mentse, minden felelősséget ráhárított a MÁV vezetésére.
  • Ráckevétől Szentendréig megvan a HÉV-ek teljes műszaki terve. Lázár Jánosnak volt egy listája, ahol minden beruházást kihúzott, és odaírta, hogy nem. Már két éve felügyeli ezt a területet, azóta minden vasúti új járműbeszerzést visszavont.
  • Vitézy Dávid büszke, hogy a főváros első közgyűlésén olyan szavazás volt, ahol mindenki együtt szavazott, és hogy sikerült a BKK-rendészet-terv mögé egyhangú többséget teremteni. 
  • Lesz olyan helyzet, hogy a Tisza Párttal azonos véleményen lesznek, és nyilván olyan is, hogy nem.
  • Magyar Péter azt javasolja, hogy főpolgármester-helyettesnek kellene lennie, de Vitézy Dávid szerint Karácsony Gergely nem kíván főpolgármester-helyettest jelölni, hanem egyedül kívánja a várost vezetni helyettesek nélkül.

A járatritkítási botrány miatt a MÁV–HÉV Zrt. vezérigazgatóját is elbocsátották

Mint írtuk, december 15-től három fővárosi HÉV-vonal járatait is ritkítanák. A kiszivárgott terv szerint a jelenlegi hat kocsi helyett csak hárommal, illetve ritkábban közlekednének a szerelvények a ráckevei, a gödöllői és a csepeli viszonylatokon. 

A fővárosi politikusok a személyeskedéstől sem mentes vitában üzengettek egymásnak. Karácsony Gergely főpolgármester közölte, hogy a főváros biztosan nem járul hozzá a járatszámok radikális csökkentéséhez, majd nyilvánosságra hozta a levelet is, amit a BKK illetékes igazgatója írt az állami MÁV–HÉV megkeresésére. A dokumentumból kiderül, hogy az állami MÁV–HÉV valóban három szakaszon tesz járatritkításra javaslatot. Mint írta, Vitézy Dávid állítása nem helytálló, ugyanis a főváros jóváhagyása nélkül semmiféle HÉV-ritkítás nem lehetséges. 

Csütörtök délután kiderült, hogy a z Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) elbocsátotta Nagy Gábort, a fővárosi agglomeráció elővárosi vonatait működtető MÁV–HÉV Zrt. vezérigazgatóját. A döntés mögött a korábban említett kiszivárgott dokumentum állhat.