Olyan rossz a pálya állapota, hogy szerdától fél évig nem járnak a vonatok Veszprém és Ajka között

2024.12.11. 08:18
December 11-től szünetel a vasúti forgalom Veszprém és Ajka között, mert egy szakaszon az eső alámossa a vasúti pályát. A MÁV közleményben arról ír, hogy a felújítás már 2025 év elején megindulhat, azonban Vitézy Dávid szerint a munkavégzés terve még nem szerepel sehol, a szakasz lezárása pedig egy „új mélypont”.

Szerda hajnaltól szünetel a vonatforgalom Veszprém és Ajka között, mert egy szakaszon az eső alámossa a vasúti pályát – közölte a MÁV kedden az MTI-vel. A pályafelújítás várhatóan a jövő év elején kezdődik és fél évig tart majd, ez idő alatt pótlóbuszok szállítják az utasokat.

A tájékoztatás szerint a rendszeres vágánydiagnosztikai vizsgálatok feltárták,

hogy a Székesfehérvár–Szombathely vasútvonal Szentgál–Városlőd–Kislőd-szakaszán a csapadékvíz elvezetése nem kielégítő, a felgyülemlett nedvesség alámossa a pályát.

A vasúttársaság ezért a soron következő felújítási időszak kiemelt beruházásaként tervezett a mélyszivárgó építésével, a biztonságos közlekedés érdekében pedig ideiglenes sebességkorlátozást vezetett be az érintett szakaszon – ismertették.

Hozzátették, az elmúlt napok esőzései nyomán végzett vizsgálatok azt mutatták, hogy a pálya állapotának romlása felgyorsult, így a felújítási munkálatokat is a lehető legrövidebb idő alatt elő kell készíteni és végre kell hajtani, ezért le kell állítani a vasúti közlekedést.

A vasúttársaság már korábban megindította a szükséges beszerzési eljárásokat, így már a jövő év legelején megindulhat a pályaszakasz felújítása, az ehhez szükséges források rendelkezésre állnak

– írták.

A pályafelújítás várhatóan fél évig tart a Szentgál–Városlőd–Kislőd-szakaszon, ez idő alatt a MÁV-csoport autóbuszokkal biztosítja a közlekedést Veszprém és Ajka között. Az InterCity-vonatok Budapest felől Veszprémig, Szombathely és Zalaegerszeg felől pedig Ajkáig közlekednek – áll a közleményben.

Vitézy Dávid: a szakasz felújítását a Lázár-minisztérium utasítására mondták le

A MÁV által kiadott közleményre Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője Facebook-bejegyzésben reagált. „Most a vidék jön!” elevenítette fel a frakcióvezető Lázár János építési és közlekedési miniszter szavait, majd hozzátette, 

Nem sejtettük, hogy így érti. A szemünk előtt omlik össze a kivont források, elhalasztott nagyberuházások és a súlyos irányítási válság miatt a Dunántúl egyik fontos vasútvonala.

A frakcióvezető kiemelte, hogy a vonalon szükséges munkák megvalósítását Lázár János utasítására állította le a MÁV, akik akkor költségcsökkentésre hivatkoztak.

Valamint Vitézy arról is ír, hogy a szakaszon hónapok óta 10 kilométer per órás sebességkorlátozás van érvényben, „ami már önmagában vérlázító” és csak további késéseket okoz.

2024 egész éve nem volt elég arra, hogy a vasút leromlott infrastruktúráját kijavítsák. Miközben a miniszter hetente bejelenti, hogy miként vinné sikerre azt a vasúttársaságot, ami már a működési feltételeit sem tudja biztosítani. A pálya lezárása egy jelentős beruházást vetít előre, azonban a munkavégzés terve egyelőre nem szerepel sehol. Az, hogy egy ismert problémákkal rendelkező pályát egyik napról a másikra le kell zárni, az egy „új mélypont”. Az elmúlt években Lázár János nevével fémjelzett „közlekedéspolitika teljes kudarcot vallott” – fogalmazott Vitézy.