Hedvig
7 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

2-es metrósokkal erõsítik a 4-es metró csapatát

2008.01.07. 15:39
A DBR szakembergárdája kevés a feladathoz, a metrófelújítókat hívják segítségül, mintegy 60 fõt irányítanak át az egyre több problémával szembenézõ 4-es metróhoz a BKV-n belül. A fõváros vezetése eltökélet a Fõvám tér megépítése mellett.

Elkerülhetetlen a 4-es metró Fõvám téri állomásának megépítése, legalábbis ez az álláspontja a Fõpolgármesteri Kabinetnek, amely hétfõn ülésezett.

A 4-es metró BKV-s menedzsmentjét a 2-es metró felújításánál már bizonyító BKV-s szakemberekkel erõsítenék meg, közölte az ülés után Nyári Krisztián szóvivõ. Az ülésen a fõváros vezetése, Demszky Gábor fõpolgármester és helyettesei, a szocialista Hagyó Miklós és az SZDSZ-es Lakos Imre vett részt.

Elhangzott az is, a fõváros, a BKV és a Fõvám téri állomást kivitelezõ Hídépítõ Zrt. megpróbálnak olyan megoldást találni, hogy az építõnek ne kelljen kiszállni a munkából. A cél, hogy a metróépítés ideje és költségei ne növekedjenek tovább.

Demszky Gábor fõpolgármester a közgyûlés december 20-ai ülésén jelentette be, hogy a Hídépítõ Zrt. a vállalt 140 helyett csak 200 hét alatt, több mint egy év késéssel tudná befejezni a Fõvám téri metrómegállót.

A kötbér fizetésére a Hídépítõt csak 2008 szeptemberében (a 140. héten) lehetne kötelezni, akkor ér ugyanis az alagútépítõ pajzs a Fõvám téri állomásra.

"Nem improvizálni kell, hanem részletezni a lehetõségeket, majd dönteni a legjobb megoldás mellett" - nyilatkozta az Indexnek Lakos Imre, aki hangsúlyozta, még nincs döntési helyzet a Fõvám tér ügyében: akár az is lehet, hogy elmarad az állomás megépítése, ha ez a legjobb megoldás.

Az állomás kihagyása egyrészt a metróvonal áttervezését, újabb engedélyek megszerzését jelenti, amely jelentõs idõtöbblettel jár, de módosítani kellene az EU-nak benyújtandó, 250 milliárd forintra pályázó támogatási pályázaton is, mivel megváltozna a metró költséghatékonysági mutatója.

"Meg kell erõsíteni, fel kell nõni a feladathoz" - magyarázta Lakos, miért van szükség a 2-es metró felújításának szakembereire a 4-es metrónál is. "Látszik, hogy a DBR jelenlegi szakembergárdája kevés a feladathoz" - közölte, és kifejtette, semmi rossz nincs abban, hogy a metrófelújítás alól felszabaduló metrómérnököket ezentúl a 4-es metró projektje foglalkoztatja majd. Az átszervezés Hagyó közlése szerint 60 fõt érint.