A metróépítés miatt május 14-től fél évre lezárják a Pesti alsó rakpartot a Belgrád rakpart és a Közraktár utca között, tájékoztatta az Indexet a DBR.
Elindult a déli pajzs is
A lezárás nemcsak az egyéni közlekedőket, de a BKV járműveit is érinti. Ideiglenesen megszűnik a 83-as trolijárat. Helyette a 89-es troli az Orczy és a Kálvin tér között, a 83-as trolipótló busz a 83-as troli nyomvonalán az Orczy tér és a Fővám tér között közlekednek.
Szerdán elindult a 4-es metró alagútépítését végző második, déli pajzs is első, 300 méteres próbaútjára, tájékoztatta az Indexet a DBR. A húsvét után beindított első, északi pajzs már majdnem 60 métert meg az alagútban.
Állomásépítés: ismerős mezőny
Kedden újabb fordulót zártak le a 4-es metró állomásainak beépítésére kiírt tenderen, aminek költségét 26 milliárd forintra becsülik.
A tenderre 5 konzorcium adott be érvényes pályázatot: a KÉSZ-Középeurópai építő Kft., a BV Metro4, az ARCRE 2007 és az M4-Állomások konzorciumok, illetve a Swietelsky Kft.
A tender legnagyobb esélyese a Strabag Zrt. által vezetett, a Hídépítő Zrt.-t is magába foglaló M4-Állomások konzorcium lehet, legalábbis ez az a tömörülés, amely a metróépítés legtöbbet foglalkoztató cégeit tömöríti (a Strabag és a Hídépítő állomásszerkezetet, illetve alagutat is épít).
A cégeknek a már elkészült állomásszerkezeteket (vagyis a földbe vájt "dobozokat") kell beépíteniük. A nyertes felel majd a szerkezeti, épületgépészeti (szellőzés, vízelvezetés, tűzvédelem) a különböző elektromos szerkezetek beépítését (mozgólépcsők és mozgássérültliftek) magába foglaló munkákért, még a jegykiadó automatákat és az utastájékoztató táblákat is neki kell átadni.