Árpád
-2 °C
4 °C

Minden oszlopot megerősítenek a 4-6-os vonalán

2006.07.18. 18:09
A július 25-én kezdő úszó-Eb-re újraindulnak a 4-6-os villamosok a Jászai tér és a Moszkva tér között, hangzott el a BKV felügyelő bizottságának ülésén. Az ellenzék szerint bebizonyosodott, hogy nem a BKV-nek, hanem a civileknek volt igazuk a vonalon bekövetkező sorozatos üzemzavarok esetében. A 4-6-os-projekt vizsgálatát a Műszaki Egyetem végzi, felelősöket a vizsgálat után neveznek meg.

Nemcsak a Margit hídon kell megerősíteni a 4-6-os villamos felsővezetékét tartó oszlopokat, hanem Budán az Irinyi úton is, a villamosok július 25-én járhatnak újra, tudta meg az InfoRádió Szálka Miklós fővárosi ellenzéki képviselőtől, a BKV felügyelő bizottságának (fb) tagjától.

Demszky: Ha én lennék Aba Botond
Akciótervett tett közzé blogjában a főpolgármester kedden arról, mit kell tenni a következő napokban Aba Botondnak, hogy minél előbb megindulhasson a villamosközlekedés a 4-6-os vonalán tekintettel a közelgő úszó-Eb-re. A kidőlt és megerősítésre váró villanyoszlopok alkatrészeinek beszerzésétől és engedélyeztetésétől az éjszakai üzem meghosszabbításáig részletezi a teendőket a főpolgármester, aki elmondása szerint Aba Botondnak is elmondta ugyanezt "Válságkezelés" című bejegyzésében. Demszky Gábor a Margit hídi oszlopok kidőlése óta kritizálja hevesen a BKV-menedzsmentet, de kedd óta blogjában cselekvési tervvel jár az önkormányzati igazgatás előtt. Hasonló kampányfogásra volt már példa Gyurcsány Ferenc amőbás naplójában, ahol fontosabb intézkedéseket is először jelentett be.

A csütörtöki ülésen Szálka szerint bebizonyosodott, hogy korábban azért törtek sorra a villamosok áramszedői, mert az új felsővezeték háromszor nehezebb volt, mint a korábbi, és így alacsonyabbra került, és a nagyobb súly miatt dőltek ki a Margit hídi tartóoszlopok is.

A BKV nem ismerte el a hibát

A 4-6-os felújított vonalát május 30-ra újították fel, hogy az új Siemens Combino villamosok közlekedhessenek a nagykörúton. Valójában a felújítás nem fejeződött be, a vezetékeket tartó elemeket éjszaka kezdték el cserélni.

Azóta tucatszor történt üzemzavar a vonalon, törtek a villamosok áramszedői, aminek okára - a régi oszlopok, feszítő kampók nem bírják a terhelést - a Városi és Elővárosi Közlekedésért Egyesület (VEKE) már akkor felhívta a figyelmet.

A BKV nem ismerte el a hibát, és a villamosvezetőket hibáztatta az áramszedők eltöréséért. Végül éppen akkor történt baleset, amikor erősebb sodronyokat próbáltak éjszaka felszerelni a Margit hídon.

A Műszaki Egyetem vizsgálódik

Az fb döntése értelmében független szakértőként a Műszaki Egyetemet bízták meg, hogy vizsgálja ki a beruházás előkészítését és kivitelezését. Személyi felelősöket a vizsgálat után neveznek meg.

Szálka Miklós hozzátette: az ülésen elhangzott az is, hogy feltehetően a városvezetés presszionálta a BKV-t a gyors, szervezetlen és előkészítetlen munka elvégzésére, írja az InfoRádió.

"Azért került szóba, mert Szálka Miklós szóba hozta" - közölte az Indexszel Székely Gábor a testület elnöke, SZDSZ-es képviselő, aki szerint "nem bizonyosodott be semmi", amíg a vizsgálat folyik, nem neveznek meg felelősöket. Így a képviselő arra a kérdésünkre sem válaszolt, hogyan történhetett meg mindez, ha másfél hónapja lehetett tudni a sorozatos üzemzavarok okáról.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?