Hedvig
5 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Melegrekordot döntött az Ikarus busz

2007.06.20. 08:00
36-37 fokot is mértünk a BKV járművein kedden, pedig még nem is értük el a csúcsmeleget. Ahol nincs légkondi, tehát a buszok 90 százalékán a külső hőmérsékletnél 2-3 fokkal melegebb van a járműben. Naponta hárman lesznek rosszul a hőség miatt a BKV járművein. Bónusz: váratlan baleset, szétrobbant üveg, némi vér egy 7-es buszon.

A BKV járművein még nem pokoli, csak döglesztő a kánikula, de lehet ezt még fokozni, vontuk le a következtetést, miután a 33-34 fokos budapesti forróságban kipróbáltuk a közlekedési cég járműveinek legjavát.

Túránk melegrekordját egy régi Ikarus döntötte meg a Bartók Béla úton, 36,9 fokot mértünk rajta. Második helyezett a Combino villamos lett. A Margit hídon átkelve a jármű középen 35 fok fölötti hőmérsékletet mértünk, a napsütötte üléseken 36,4 fokot. Ekkor a Nyugati téren 34,3 fok volt kint.

Nincsenek sokkal jobb helyzetben azok, akik régi vagy új, de légkondicionáló nélküli buszon ülnek: ha a busz ablakai nincsenek tárva nyitva, és a jármű nem megy legalább 30-cal, a szellő se hűti az utasteret, 33-34 fokokat mértünk.

A BKV és alvállalkozóinak a fővárosban közlekedő 1200 buszából csak kb. minden tizedikben van utastéri klíma. A Combinók hűtésére még nem született megoldás, gondolkoznak ablakra tehető fóliában és légkondiban is.

A legkritikusabb tavaly nyáron volt a helyzet az új vásárlású Volvo buszokon, amik első ötven darabját légkondicionáló nélkül rendelte meg a BKV, és csak utólag kezdték beszerelni a klímákat.

A BKV nem szeret légkondit vásárolni

Tavaly a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület 39,2 fokot mért a Volvókon, igaz, akkor a külső hőmérséklet 1-3 fokkal magasabb volt a keddinél.

Ma már csak néhány Volvóban nincs klíma, és az általunk letesztelt féltucatban aránylag kellemes hűvös fogadott 28-30 fokkal. Az ilyen buszok többségét a 7-es és a metrópótló vonalon (Örs vezér tere - Keleti pályaudvar) járatja a BKV.

A BKV viszonya a légkondikkal meglehetősen hűvös, legalábbis az új járműbeszerzések ezt mutatják: sem a Siemens Combinóhoz, sem eleinte a Volvókhoz, sem az új trolikhoz nem rendeltek klímát, általában azzal a magyarázattal, hogy drága és utólag beszerelhető. A cég már ellenőreit is rövid nadrágban járatja.

Pedig a nagy hőség igen veszélyes lehet, főként a veszélyeztetett, idős emberekre. Kedden egy idős hölgyet kellett újraéleszteni a 2-es metróban, miután valószínűéleg a melegtől rosszul lett, értesült az Infó rádió. Egy-egy meleg nyári napon általában hárman lesznek rosszul tömegközlekedési eszközökön.

Szétrobbant egy üvegfal egy 7-es buszon - élménybeszámoló