A francia-német-osztrák és magyar cégekből álló Bamco konzorcium végezheti el a 4-es metró két egymással párhuzamos, 7,3 kilométeres alagútjainak fúrását, tudta meg az MTI szerdán a tenderen részt vett cégektől.
A korábban már nyilvánosságra került adatoknak megfelelően a legolcsóbb, 39,4 milliárd forintos ajánlatot a japán Taisei cég tette, amely 162 hét alatt végezte volna el a fúrást. Ezt a céget azonban kizárták a tenderből. A legrövidebb idő, 143 hét alatt vállalta a feladatot a Bamco cégcsoport, amely 5 milliárd forinttal drágább ajánlatot tett mint a japán cég.
A jövő héten lesz a tender hivatalos eredményhirdetése, de ez az időpont csúszhat abban az esetben, ha netán valamelyik vesztes panaszára a Közbeszerzési Döntőbizottság felfüggesztené az eljárást.
Nyáron már fúrnának
A szerződés aláírása lehetővé teszi, hogy jövő nyáron megkezdhessék az Etele tértől az alagutak fúrását, ami várhatóan 2008 végére fejeződhet be. A tender elbírálásánál 90 százalékban a vállalási ár, 10 százalékban pedig a határidő döntött.
A BKV által a múlt héten közzétettek szerint a 4-es metró tíz állomásából három budainak a megépítésére jelentkező négy konzorcium ajánlatáról 60 napon belül döntenek. A Tétényi úti, a Bocskai úti és a Móricz Zsigmond körtéri állomás szerkezetépítésére pályázók között szerepel a Strabag Építő Rt., amely tagja az alagútfúrást megnyert konzorciumnak is.
A 4-es metró Etele tér és Baross tér között 236 milliárd forintért megvalósuló szakaszán 2009 decemberétől lehet majd utazni. A Bosnyák térig vezető második szakasz egy évvel később készül el. A beruházás teljes költsége ekkor eléri a 300 milliárd forintot.
A projektet 79:21 százalékban finanszírozza az állam és a főváros. Az összköltség 75 százalékára 25 éves hitelt nyújt az Európai Unió bankja, az EIB, amely hét év türelmi időt biztosított a visszafizetésre.