Bebújt az alagútba az új metró

2009.08.14. 13:52 Módosítva: 2009.08.14. 13:52

Végéhez közeledik a Budapesti M2 metróvonalra érkezett Metropolis szerelvények tesztelése, áll a fővárosi önkormányzat, a BKV és az Alstom közleményében. Amennyiben a tűzoltók jövő heti helyzetgyakorlatán is sikerrel vizsgázik a metrószerelvény, a gyártó szakemberei beadhatják a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz a végleges típusengedély kiadásához szükséges több ezer oldalas dokumentációt. A teszt előkészítése céljából ma éjjel a prototípus metrószerelvényt a BKV és az Alstom szakemberei végigvontatták az M2 vonal alagútjában, az új metrószerelvény tehát először közlekedett a vonalon.

A sajtóközleményhez kiadott fenti fotó viszont biztos nem azt ábrázolja, ahogyan az új metró végighaladt az alagútban, mert a kép Photoshop segítségével készült korábban.
A sajtóközleményhez kiadott fenti fotó viszont biztos nem azt ábrázolja, ahogyan az új metró végighaladt az alagútban, mert a kép Photoshop segítségével készült korábban.

Mint az Index többször beszámolt róla, korábban aggályok merültek fel az új metrókocsi méretével kapcsolatban. A közlemény szerint csütörtökről péntekre virradó éjjel a prototípus metrószerelvényt a BKV és az Alstom szakemberei végigvontatták az M2 vonal alagútjában annak érdekében, hogy felkészüljenek a Tűzoltóság által elvégzendő mentési próbákra. Amennyiben az előkészített terepen, néhány nap múlva, a tűzoltók helyzetgyakorlatán is sikerrel vizsgázik, szeptember elejére itthon is véget érhet az új Metropolis metrószerelvény tesztelése.

Ezt követően az Alstom szakemberei beadhatják a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz a végleges típusengedély kiadásához szükséges több ezer oldalas dokumentációt. Ha minden jól megy, az év vége felé már a budapestiek is használatba vehetik az új metrókocsikat.

Mint megírtuk, az új kocsik vizsgáztatásánál még egy problémával kell szembenézni: ki kell cserélni a metrókocsik elejében és végében a beépített létrákat automatikus menekülőkijáratokra. Az Alstom viszont nagyon sok pénzt, több mint egymilliárd forintot kér az átszerelésért.

Az M2 vonalra az Alstom Transport 22 darab, egyenként 5 kocsiból álló szerelvényt, a most épülő M4 vonalra pedig 15 darab, egyenként 4 kocsiból álló teljesen automata metrószerelvényt gyárt, mintegy 65 milliárd forint értékben.