A BKV vizsgálata szerint az elfolyt olaj miatt felforrósodott motor okozta a tüzet annál a busznál, ami szerda délután gyulladt ki Kőbányán.
Befejeződött annak a busznak a vizsgálata, aminek a motortere szerda délután gyulladt ki. A vizsgálat szerint korábban elfolyt a motorból az olaj - amit senki sem vett észre -, ezért a kenés nélküli motor szorulni kezdett, a turbófeltöltő felforrósodott, a hő miatt pedig elfüstöltek a motortérben található vezetékek.
A BKV sajtóosztályának tájékoztatása szerint a 15-16 éves Ikarus 435-ös buszban mintegy 10 ezer forint kár keletkezett. Ki kell cserélni a motort is, de azt a BKV szerint már amúgy is cserélték volna, mert elérte üzemidejének határát.
Mint arról beszámoltunk, szerda délután fél hatkor kigyulladt egy BKV busz motortere szerda délután Budapesten a Kereszturi út - Gyógyszergyári út kereszteződésénél. A 97E jelzésű járat sofőrje leszállította az utasokat, majd egy poroltóval megfékezte a lángokat. A tűzben senki sem sérült meg, közölte a BKV fődiszpécsere.
Tavaly áprilisban a XXII. kerületben valamint a Ferihegyi úton, augusztusban pedig a Szentháromság téren gyulladt ki egy-egy busz motortere. Azok 412-es Ikarusok voltak, az üzemanyagcsövük durrant el. A tavaly érkezett Van Hool típusú buszoknál is típushiba volt az üzembeállításnál, hogy az utólag beépített motortéri hőérzékelő szonda túlérzékenysége miatt leálltak a buszok.
Az Ikarus 435-ösök most 15-16 évesek, mostanában kellene elvégezni a nagyjavításukat. Egy ilyen típusú csuklós busz tavaly januárban szabályosan kettétört az Astoriánál.