Elátkozott a kedden kiégett metrókocsi
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Információink szerint ajtóhiba miatt állt ki a forgalomból a kedden kiégett metró, azután kezdett füstölni az ajtóvezérlő szerkezetnél. Korábban ez a kocsi száguldott nyitott ajtókkal a Ferenc körút és a Klinikák között, mert elromlott egy relé. A 35 éves 3-as metró felújítását régóta tervezi a BKV, de nincs rá pénz. A kék metróban szinte havonta füstöl valami, a tűzoltóság tavaly már elmarasztalta a BKV-t.
Értesüléseink szerint ajtóprobléma miatt állt ki a Forgách utcai és az Árpád hídi megálló közötti kihúzó vágányra a később kiégett szerelvény. A szabályzat szerint ilyen esetben ki kell szállítani az utasokat, és félre kell húzódni a szerelvénnyel.
Mint megtudtuk, a vezető már akkor égett szagot jelzett a fülkéből mikor először rádiózott. A szag az úgynevezett DVR felől érkezett. (Ez az ajtózárást és nyitást vezérlő elektromos-pneumatikus szerkezet.) Miután a vonat félreállt, pár perc múlva elment mellette egy másik szerelvény, aminek a vezetője jelezte, hogy füstöl a Forgách utcai megálló felőli végén.
Amint kiderült, hogy tényleg tűz van, levették a feszültséget, kihívták a tűzoltókat, a személyzet pedig gyalog elhagyta a helyszínt, mert nem akart füstmérgezésben a BKV hősi halottja lenni. A Forgách utcáról is a felszínre menekültek az állomáson dolgozók, illetve a két ott álló vonat személyzete is. A ventillátorokat a tűzoltók kérésére kapcsolták be, így a Forgách utcánál hajtották ki főleg a füstöt.
A kiégett 237-es kocsi pechesnek számít egyébként is a metrósok szerint. Ez a kocsi közlekedett nyitott ajtókkal tavaly októberben. De az akkori hiba egy relé miatt volt, nem a DVR okozta. Sőt 237-es benne volt egy ütközésben is, ami Kökin történt régebben, mikor a kihúzókban két vonat egyszerre indult el, csak az egyiknek nem volt szabad fénye. A két vonat oldala ért össze akkor.
A 3-as metróvonal idén 35 éves, szerelvényeit már le kellett volna cserélni. A felújítást már régóta tervezi a BKV és a fővárosi, 2004-ben példul arról volt szó, hogy a 2010-es felújítással egyidőben meghosszabbítják a vonalat a Ferihegyi repülőtérig. A felújításról tavaly is szó esett, ám a 4-es metró problémái és forráshiány miatt lekerült a napirendről. A rekonstrukció egyébként 12 évig tartana, fenntartott forgalom mellett.
Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója szerint szükség van a 3-as metró felújítására és új szerelvények beszerzésére, de a keddi tűz karbantartási hiányosságok miatt is bekövetkezhetett.
Tájékoztatása szerint a BKK igazgatósága a héten tárgyalja azt a javaslatot, amelynek elfogadásával megkezdhetik a 3-as metró felújításának előkészítését. Emlékeztetett arra, hogy a 2-es metróét is több évig készítették elő. A vezérigazgató szerint nem lehet megígérni, hogy jövőre elkezdik a felújítást, mert az irreális lenne, csak a metrószerelvények beszerzése több évbe telik.
A 3-as metró vonalán szinte havonta füstöl el valamilyen berendezés. Az elmúlt félévben a Deák téren, a Nyugatinál, a Kökinél, ismét a Nyugatinál, a Kálvin térnél és megint csak a Nyugatinál szállt fel a füst. Mint arról beszámoltunk, egy tavaly augusztusi tűzesetet követően a Fővárosi Tűzoltóparancsnokság vizsgálatot indított a BKV-nál, és végzésében jogszabálysértést állapított meg. Emellett arra utasította a BKV-t, hogy 22 munkanapon belül tegye meg a szükséges intézkedéseket, hogy hasonló eset ne fordulhasson elő.