Albert, Lipót
7 °C
14 °C
Index - In English In English Eng

Tesztelik, befér-e az Alstom a 3-as metró lyukába

2012.11.12. 14:37

Információink szerint kedd este kipróbálják, befér-e az új Alstom metrókocsi a 3-as metró alagútjába. Ha próba sikerül, akkor decemberben a 3-as vonalán kezdi meg a próbafutást az első, a 4-esmetróhoz érkező automata szerelvény.

Kedd este megnézik, hogy minden probléma nélkül elfér-e az orosz kocsiknál kicsit szélesebb, és máshogyan kanyarodó Alstom-szerelvény a 3-as metró alagútjában, tudtuk meg metrós forrásokból. A pálya több pontján ugyanis erős ívek vannak, ahol gondja lehet az új metrókocsiknak.

Értesülésünket a Budapesti Közlekedési Központ megerősítette. Vitézy Dávid, a cég vezérigazgatója elmondta, hogy a próbára nem azért van szükség, mert a vonalon Alstom-kocsik közlekednének a jövőben a forgalomban. Hanem azért, mert a 4-es metró infrastrukturális hiányosságai miatt a 4-esre érkező új, automata üzemmódra is képes szerelvények a 3-as metró vonalán lennének túl a kötelező próbafutás nagy részén, ezzel is gyorsítva a 4-es metró átadási folyamatát.

Mint megtudtuk, az első 4-es metróra szánt szerelvény november végén érkezik Budapestre, és december elején kezdené meg a próbafutást a 3-as metró vonalán éjszakánként. A 4-es metró 2014-es tervezett átadása után az automata kocsik egy darabig vezetővel közlekednének, majd csak vezetői kontrollal, végül pedig 2015-től teljesen automata üzemmódban.

Mint arról beszámoltunk, 2009-ben, az első Alstom-kocsik megérkezése előtt is tesztelték, hogy beférnek-e majd a szerelvények a 2-es metró alagútjába. A próbát elég maszek körülmények között végezték, a régi orosz kocsikra hungarocell-csíkokat ragasztgattak, hogy imitálják a szélesebb Alstomokat. Az Alstomok próbafutása idén februárban kezdődött meg a 2-es vonalon, azóta már forgalomba is állt négy szerelvény, a többi pedig folyamatosan érkezik.

Már hat és fél éve jönnek az Alstomok

Az Alstom és a BKV hat és fél éve, 2006 május 30-án írta alá a metrókocsik szállítására vonatkozó szerződést. A 22 darab, 2-es vonalra érkező járműért 139 millió eurót (durván 40 milliárd forintot) fizet a BKV. Az összeg első negyedét a szerződés szerint a kötés napját követő 30 napon belül, a második negyedét pedig 12 hónapon belül fizette ki a közlekedési cég.