Tarlós nyílt levélben ekézi Vitézyt
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Fura módját választotta Tarlós István főpolgármester, hogy kommunikáljon beosztottjával, Vitézy Dáviddal, a BKK vezérigazgatójával: nyílt levélben teremtette le a sok dugó miatt. A helyzet megoldására újabb dugócsökkentő pontokkal állt elő, az egy hónappal ezelőtti 18-hoz képest most 20-szal.
A levélben Tarlós kifejti, hogy
- régebb óta nem ért egyet a BKK szemléletével, amely szerint a közúti kapacitás nem nő, csak a tiltások, csillapítások száma,
- elszaporodtak a buszsávok a közúti forgalom rovására,
- éthetetlen a jelzőlámpák piros hullámot okozó összehangolása,
- nem szabad két hidat egyszerre - részlegesen sem - lezárni,
- és végül: a dugók rontják a közhangulatot.
Ezért 20 pontos intézkedéscsomag végrehajtására kéri fel Vitézyt:
1. A közlekedési ágazatok mindegyikének érdekeit arányosan kell figyelembe venni, s bár megtartható a közösségi közlekedés viszonylagos prioritása, de az autós közlekedés indokolatlan ütemű és mértékű visszaszorítását meg kell szüntetni.
2. Jelentős hatást kell elérni a jelzőlámpa programok következetes újratervezésével és programozásával, mert nyilvánvaló, hogy korábban (1994 előtt) még jól működő rendszereket vertek szét.
3. Felül kell vizsgálni és meg kell szüntetni néhány indokolatlan, vagy nagy közúti hátrányt jelentő buszsávot.
4. Forgalomtechnikai szempontból átgondoltabban kell fejleszteni a kerékpársávokat.
5. A Nagykörút közúti átbocsátó képességét növelni kell (főként az Árpád híd korlátozásának idejére), illetve a fonódó villamos elkészültéig a 90 másodperces fázisidő visszaállításával.
6. Növelni kell a Szent István körút → Váci út zöld időt, akár a Váci út → Teréz körút letiltásával, melyet például a Podmaniczky út - Bajcsy Zsilinszky út balos kapcsolat megadásával lehetne pótolni.
7. Le lehetne tiltani a BAH csomópont 3. fázisát, így a közlekedési főirányokban növelhető a zöldidő.
8. Megszüntethető a Hegyalja úti autóbuszsáv a Sánc utca és a Krisztina körút között.
9. Felfüggeszthető a Budaörsi úti buszsáv használata.
10. Lehetővé tehető az Árpád fejedelem úti buszsáv használata a Komjáditól az Üstökös utcába indulók számára.
11. Sürgősen javítani kell a Bécsi út lámpa hangolásait. Most a Vörösvári úttól kifelé rendszerint „piroshullám” van.
12. Hasonló a helyzet a csepeli gerincúton.
13. A Máriaremetei út – Hidegkúti út kereszteződésben csúcsidőn kívül teljesen rossz a lámpák programozása.
14. Az 5-ös busz a Pasaréti úti végállomáson nem fér el a megállóhelyen, így a körforgalom nem tud működni. Megfontolandó, indokolt-e a budai oldalon a csuklós járat.
15. Az Alkotás utcában a metró átadása után meg kell szüntetni az autóbuszsávot.
16. Ésszerű a Szent István körút → rakpart kapcsolat megadása a Jászai Mari téren.
17. A Kútvölgyi úton a Széll Kálmán tér irányába teljesen felesleges a buszsáv, mert a busz kétszer is kénytelen átsorolni a másik sávba.
18. Folyamatosan kell felügyelni az Erzsébet hidat érintő és az Árpád hídi felújítási munkákat.
19. Az 1-es villamos felújítása eléri majd a Rákóczi híd térségét is. A munkát úgy kell ütemezni, hogy addigra az Árpád híd forgalma zavartalan legyen, nehogy újra megjelenjék a „két híd” effektus.
20. Felül kell vizsgálni, hogy a 4-es metró üzembe helyezése következtében milyen jelentős változások szükségesek a fővárosi forgalomszervezés egészében