Orsolya
7 °C
15 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Milliárdokat akarnak a 4-es metró kivitelezői a pótmunkákért

2007.06.28. 13:04
Hetven esetben nyújtottak be pótmunkákra igényt a 4-es metró kivitelezői, a többletköltség milliárdos nagyságrendű, hangzott el a fővárosi közgyűlés ülésén, adta hírül az Infó rádió. Az igények jogosságának elbírálására külön bizottságot állítanak fel a BKV-n belül. Budapest a nemzetközi kapcsolatait is felhasználva próbál nyomást gyakorolni a kivitelező francia cégcsoportra, hogy kevésbé keményen képviselje érdekeit a többletköltségek érvényesítésekor.

A fővárosi közgyűlés megvitatta a 4-es metró beruházásról szóló metróbiztosi jelentést, amely számos problémáról számol be. Az Infó rádió beszámolója szerint ellenzéki képviselők főleg azt feszegették, hogy a jelentésben jelzett pótmunka-igények mennyire jogosak, és milyen mértékűek.

Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes nem tudott konkrét összeget mondani a pótmunkák többletköltségérő, mert a legtöbb esetben még folyik a vita a beruházó BKV és a kivitelező cégek között. Azt azonban kijelentette, hogy mintegy 70 ügyben folyik egyeztetés a pótmunkákról, a kivitelezők igénye milliárdos.

Demszky Gábor arról beszélt, hogy a kivitelezők követelése az egyes ügyekben gyakran meghaladja a szerződéses összeg tíz százalékát, amit a főváros nagyon soknak talál ahhoz képest, hogy a nemzetközi tapasztalatok szerint ez az arány legfeljebb 3-6 százalék lehet.

Az Infó rádió úgy tudja, hogy a kivitelező külföldi konzorciumok, főleg a francia cégcsoport a pótmunkákkal kapcsolatos minden egyes fillért keményen megpróbál behajtani a fővároson. A főváros vezetése, mint azt a főpolgármester is kijelentette, nemzetközi kapcsolatain keresztül próbálja puhítani a cégcsoportot, hogy ne a pénzcsapot lássa a beruházásban, hanem inkább partneri viszonyt alakítson ki.

A vitában ellenzéki képviselők felsorolták, hogy milyen problémák jelentenek többletköltségeket, és a megoldási lehetőségeket firtatták. Ilyen például a Kálvin téri templom talapzatának megerősítése, a fúrópajzsok átvontatása az állomások szerkezetén, az alagút betonelemeinek megrepedése, a kitermelt föld elszállításának kérdése.

A főpolgármester és helyettese igyekezett megnyugtatni a városatyákat, hogy a problémák jelentős részére már megtalálták a megoldást. Demszky Gábor kijelentette, hogy a karaván halad, és most még nincs veszélyben a 4-es metró 2010-es átadási határideje.