Elkészült a Tétényi úti és a Bocskai úti megálló közötti - leghosszabb - alagútszakasz déli része; a Boros alagútépítő pajzs pénteken reggel érte el Bocskai úti metróállomást, közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság. A Boros pajzs összesen 2116 és fél méter alagutat épített és körülbelül 40 000 köbméter földet termelt ki. Az északi alagútszakaszt a Bochkor pajzs néhány héttel később fejezi be. (A két alagútfúró pajzsot Boros Lajos és Bochkor Gábor rádiós műsorvezetőkről nevezték el 2007-ben a fővárosiak internetes szavazása nyomán.)
A Tétényi úti állomáshoz hasonlóan itt is keresztülvontatják majd az állomásdobozon a gépezetet, ami majd a túlsó faltól önerőből halad tovább a Móricz Zsigmond körtér felé. A körtéri első pajzsbetörés május végén várható, ez az állomás a nyomvonal alapján 291 méter távolságra van a Bocskai útitól.
Maga a Bocskai úti állomás szerkezete jelenleg 90 százalékos készültségű. Az állomásszerkezet építésének üteme a pajzsok áthaladásával lassul, a teljes befejezés jövőre várható, azonban már idén elkezdődik az állomás belső beépítése. A 125 méter hosszú, mintegy 16 méterrel a föld alatt lévő Bocskai úti metróállomás kialakításánál az egyik fontos szempont volt, hogy később innen lehet majd szárnyvonalat továbbépíteni Budafok irányába. A teljes állomásszerkezet elkészülte 2009 közepén várható.
A fővárosi önkormányzat hatályos tervei szerint a 4-es metró első szakasza 2011-ben készülhet el. A második szakasz két évvel az első átadása után, 2013 júniusára épülne meg mintegy 163 milliárd forintból. A teljes projekt költsége jelenleg 511 milliárd forint, amiből 270 milliárd forint körüli részt az Európai Uniótól remélnek.
Igaz, az uniós támogatást elbukhatjuk a Fővám téri állomás körüli vita miatt.