185 forint is lehet egy BKV-jegy jövőre

2005.10.14. 13:22
Az inflációt meghaladó mértékben, nyolc vagy tíz százalékkal akarja növelni a menetdíjakat a BKV jövőre. A vonaljegy akár 185 forint is lehet, Bécsben ugyanez 375 forintba kerül.
Jövőre 180 vagy 185 forint lehet egy vonaljegy, 6800-6900 a dolgozói, és 2560-2600 forint a tanulói bérlet ára a BKV járművein, attól függően, hogy a hó végén a Fővárosi Közgyűlés a 8 vagy a 10 százalékos tarifaemelési javaslatot fogadja majd el, közölték fővárosi kormánypárti képviselők az MTI-vel.

Tájékoztatásuk szerint a Főpolgármesteri Kabinet hétfőn tárgyal a BKV által benyújtott javaslatról, amelyek közül az előterjesztő, Vajda Pál főpolgármester-helyettes az Rt. az igazgatósága által szorgalmazott 10 százalékos emelést támogatja.

Infláció feletti tarifaemelkedés

Az új viteldíjak január 1-jei bevezetéséhez szükség van az új önkormányzati rendelet megalkotására. A társaság az év végén várható 24 milliárd forint körüli vesztesége és mintegy 60 milliárd forintnyi hitelállománya miatt elkerülhetetlennek tartja az infláció feletti tarifaemelést.

A BKV viteldíja 2000-2002 között az inflációnál és a költségeknél alacsonyabban, 6 százalékkal drágult, 2003-ban két lépcsőben 10+4,8 százalékkal, tavaly 13+5 százalékkal, idén pedig 10+5 százalékkal növekedtek az árak. Így jelenleg 170 forint a vonaljegy, 6250 a dolgozói és 2360 forint a tanulói bérlet ára.

A cég az idén 39 milliárd forintos menetdíj-bevétellel és 18,8 milliárdos állami árkiegészítéssel számol. Jövőre 42,2 vagy 42,7 milliárd forint lehet a díjbevétel és mintegy 19 milliárd az árkiegészítés nagysága.

Bécsi összehasonlítás

Jövőre a visszajelzések alapján túl drágának tartott napijegyet hat vonaljegy áráért, a turistajegyet több mint 13 vonaljegy áráért lehet majd megvenni. Összehasonlításként a cég közli, hogy Bécsben az egynapos jegy csak 5 euróba kerül, miközben a vonaljegy 375 forint, a havi bérlet pedig 11 250 forintnak felel meg. A 10 darabos gyűjtőjegynél egy jegyet, a 20 darabosnál 3 jegyet "ingyen kap" az utas.