További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Ha valamelyik Combino a következő időszakban akárcsak 5 percre is elromlik, visszaküldjük a Siemensnek - nyilatkozta Demszky Gábor főpolgármester szombaton. A Városháza kész jogi lépéseket is megfontolni a villamosok hibái miatt. Demszky Gábor szerint a Combinokat vissza kell vonni, ha a körúti forgalmat nem lehet velük zavartalanul lebonyolítani. A Siemens szerint a Combino villamosok műszaki állapota megfelel a szerződésben meghatározott feltételeknek.
Menjen a villamos
"Nem számítottunk rá, hogy a világ egyik legnagyobb cégétől rendelt villamosok sorban meghibásodnak" - fűzte hozzá, egyben megjegyezte: a történtek miatt magyarázatot vár a Siemenstől.
"Olyan ez, mintha lecserélnénk a családi Ladát egy megbízható német autóra és az az első nap lerobban. Aztán bevisszük a márkaszervizbe, megcsinálják, hazavisszük és megint lerobban" - fogalmazott a főpolgármester.
"Minden nap más-más hibáról kapunk hírt, más-más indoklással. Lehet, hogy külön-külön ezek a hibák mind megmagyarázhatók valamivel" - mondta, hozzátéve, hogy nem magyarázatokra van szükség, hanem arra, hogy menjen a villamos. "Vagy megcsinálják úgy, hogy zavartalanul működjön, vagy adják vissza a pénzt, amit kifizettünk érte" - jelentette ki Demszky Gábor.
Szerencsétlen óriáshernyó
Az Ausztriában gyártott Combinók július 1-jén álltak forgalomba, és miután kiderült, hogy a régi felsővezetékek, és a tartóoszlopok nem bírják a terhelést, az átalakításig szünetelt a Nagykörúton a villamosforgalom. A szerelvények újraindítása után az első lerobbanásról szóló hír július 29-én érkezett, a másodikra egészen másnapig kellett várni, a harmadik Combino pedig harmadnap robbant le a Blahánál.
Miután két hét alatt 30 ajtóhiba és egy fékhiba történt, Dirk Rösler, a Siemens AG közlekedéstechnikai ágazatának projektvezetője budapesti sajtótájékoztatóján bejelentette, típushibáról van szó. Ezért úgy döntöttek, visszahívják és ellenőrzik a villamosokat.
Augusztus 1-je után nem közlekedtek teljes üzemidőben a Combinók. Az ajtókat kijavították, és csökkentett üzemmódban augusztus 26-tól ismét szállítanak utasokat a Siemens villamosai, igaz, nem a teljes szakaszon, és nem egész nap. A Combinók az esti üzemzárást követően próbaüzemben járnak.
Darabonként 820 millió forint
Az óriásvillamosoknak nincs szerencséjük, előbb graffitiművészek rongálták meg az ablakaikat, majd újabb üzemzavarok történtek: ezúttal a 2002-es számú villamos lett a mumus. Legutóbb csütörtök este 11 óra 22 perckor a Nyugati téren robbant le az üzemben lévő hat Combinóból az egyik.
A világ leghosszabb, 54 méteres egylégterű villamosa darabonként 820 millió forintjába kerül a BKV-nak. A 4-6-os villamos a világ legforgalmasabb vonalai közé tartozik, naponta mintegy 220 ezren utaznak a járatokon.
Farkas Szilvia, a Siemens Zrt. kommunikációs igazgatója az MTI-nek elmondta: a Combino villamosok műszaki állapota és "rendelkezésre állása" megfelel a szerződésben meghatározott feltételeknek. Különleges javítási intézkedés jelenleg nem indokolt.