Nyáry Krisztián, a főpolgármesteri hivatal kommunikációs igazgatója elmondta, hogy a kabinet tárgyalt a fővárosi komplex személyforgalmi behajtási díj, azaz a dugódíj bevezetésének előkészítéséről.
A 2010 után bevezethető rendszer célja a forgalmi torlódások csökkentése, a budapesti levegőminőség javítása, és közösségi és kerékpáros közlekedés előnyben részesítése.
A városvezetés döntött arról, hogy a környezetvédelmi szempontok érvényesülését is figyelembe vevő behajtási rendszer megvalósítási tanulmányát 2009. május 31-éig kell kidolgozni.
Az elmúlt időszakban a Városkutatás Kft. készített koncepciót a behatási díj bevezethetőségéről, a Parking Kft. pedig kidolgozta a teherforgalmi behajtási korlátozások stratégiáját, nemrégiben pedig elkészült Budapest új szmogriadó rendelete: a megvalósíthatósági tanulmány ezeken a dokumentumokon alapulhat.
Az elemzések, modellezések ismeretében lehet majd reálisan látni, milyen eredményekkel járhatnak a behajtási korlátozások egyes változatai Budapesten, tette hozzá a kommunikációs igazgató.