Lovas Károly, a Nemzeti Közlekedési Hatóság főigazgatója az Indexnek elmondta, hogy írásban felszólították az alagutat építő konzorciumot a munka befejezésére. Emellett jelezték, hogy csütörtökön a bányahatósággal közös rendkívüli bejárást tartanak a területen.
Lovas Károly közölte, hogyha azt látják, hogy a pajzs a tíz nappal ezelőtti leállítási szelvénytől eltávolodott, akkor közigazgatási bírságot szabnak ki a cégre. A bírság legfeljebb egymillió forint lehet, de akár naponta kiszabható.
Arra a kérdésre, hogyha a pajzsot a sorozatos bírságok ellenére sem állítják le, mert többet nyerhetnek azon, ha időben elérik a Dunát, akkor mit tehet a hatóság, Lovas Károly azt válaszolta, hogy szélsőséges esetben karhatalommal állíthatják le a munkát.
A Bamco konzorcium mintegy tíz napja kérte meg az engedélyt a leállított alagútfúrás folytatására. A közlekedési hatóság főigazgatója elmondta, hogy a kérelemről jövő héten dönt a bányahatóság, és az engedélyt szeptember elején megkaphatja a kivitelező.
Mint arról az Index beszámolt, a BAMCO konzorcium a hatóság felszólítása ellenére a szükséges bányakapitánysági jóváhagyás nélkül újraindította hétfő este 10 óra körül a déli alagútépítő pajzsot és kedd délelőtt behatolt vele arra a területre, ahol a majdani átkötő alagútnak kell elkészülnie.
Klados Gusztáv, a DBR Metró Projektigazgatóság operatív projektmenedzsere korábban az Indexnek elmondta, a hatóság azért függesztette fel tíz napja az alagútfúrást, mert egy átkötő alagútnak (ez tartartalmazza azt a váltót, amivel át lehet vinni a szerelvényt az egyik alagútból a másikba) nem volt engedélye.