A nagyobb kapacitású észak-déli budai főutakon dugót okoz a Budai Alsó-rakpart lezárása, az arra haladóknak legalább negyed órával tovább tart az út, mint egy átlagos napon, mondta az indexnek a Fővinform munkatársa. Havasi Zsolt hozzátette, hogy a torlódások fokozódására lehet számítani.
A ma reggeli tapasztalatok szerint a budai felső rakparton vagy a Műegyetem rakparton nem okoz különösebb problémát a lezárás, az autósok jelentős része az Alkotás úton, a Krisztina körúton vagy az Attila úton próbál menekülő utat találni. A dugó hatással van a dél-budai utakra is, ráadásul a Szerémi út és a Budafoki út forgalmát az is növeli, hogy az M0-áson baleset történt a reggeli órákban.
A rakpart elkerülésére hivatalosan nem jelöltek ki elkerülő utat, Havasi Zsolt szerint nincs is olyan útvonal, ami ezt a kapacitást elbírná.
A Budai Alsó-rakpart Lágymányosi híd és Erzsébet híd közötti szakaszát ma reggel zárták le, mert itt építik a budai szennyvízelvezető főgyűjtőcsatornát. Június 16-tól a Műegyetem rakparton sem lehet közlekedni, mert a 4-es metró Gellért téri állomásának építése miatt azt a területet is lezárják.
Augusztustól az Erzsébet híd és a Margit híd között sem lehet majd használni az alsó rakpartot, mert ott is megkezdődik a csatornaépítés. A Gellért téri építkezések az év végéig tartanak, várhatóan ekkor nyitják meg a felújított Szabadság hidat is. A Margit híd budai hídfőjének térségében a tervek szerint jövő év őszén fejeződnek be a munkák. A Margit híd felújítását jövőre tervezik.