A fővárosi közgyűlés legutóbbi, tavaly decemberi határozata szerint idén el kellene kezdeni a Thököly út felújítását. A tervek szerint a rekonstrukció szeptemberben kezdődne, ám az Index úgy tudja, hogy a főváros vezetésében vita támadt: érdemes-e elvégezni a másfél milliárd forintba kerülő munkát vagy sem.
Az idei felújítás ugyanis a sokak szerint Budapest legrosszabb minőségű útjának tartott Thököly útnak csak a kopórétegcseréjét jelentené. Magyarán a kockakőborítást egy ideiglenes aszfaltréteg váltaná mind az erzsébetvárosi, mind a zuglói szakaszon.
Az igazi, teljes pályaszerkezetet érintő felújítás csak 2011 után, a 4-es metró Bosnyák téri folytatásával, az állomásépítésekkel egy időben kezdődhetne el. Ráadásul nemrég kiderült az is, hogy a Thököly út ideiglenes felújítására nem lehet állami támogatást igényelni, mint a többi fővárosi útrekonstrukció esetében.
2007 októberéig a főváros nem aggódott a Thököly út felújítása miatt, azt ugyanis teljes egészében a 4-es metró építésének költségvetése tartalmazta. Csakhogy tavaly ősszel kiderült, hogy a metróbüdzsé elszaladt, ezért csökkenteni kell a benne szereplő, elsősorban a kapcsolódó felszíni átépítéseket tartalmazó, tételeket.
Ennek esett áldozatul a Thököly út. A városvezetés a legutóbbi kabinetértekezleten úgy döntött az ügyben az Index információi szerint, hogy június végéig tegye le az asztalra a tervező a konkrét és pontos költségeket tartalmazó terveket, és annak ismeretében lehet dönteni a kérdésben.