További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A hétfőn kezdődő útfelújítási program a rendszerváltás utáni legnagyobb ilyen vállalkozás Budapesten, ahol is az úthálózat 8 százalékát újítják fel. A forgalmasabb szakaszokon hatalmas dugókra kell számítani. A Hegyalja úton máris óriási a torlódás, a kocsisor az Erzsébet-hídig tart.
Kampányszerű
Demszky Gábor főpolgármester úgy fogalmazott, „kampányszerű, soha nem látott mértékű útfelújítások lesznek idén és a jövő nyáron”. Mivel a kormány támogatja az utak felújítását, idén összességében 86, jövőre 100 kilométernyi utat újítanak fel.
A 48 főútfelújítás közül csak hatnak a rekonstrukciója húzódik át az iskolaidőszakra. Egyebek közt a Szentendrei út és a Budaörsi út felújítását végzik majd szeptemberben is – közölte Vajda Pál főpolgármester-helyettes.
A Népszabadság hétfői számában arról ír, hogy Demszky Gábor több évre szóló útfelújítási és kátyúmentesítési programot jelenthet be hamarosan, a főpolgármester így akarja visszaállítani megkopott népszerűségét. A lap úgy tudja, hogy a mostani nagy projekt eltörpül a választásokig megvalósítani tervezett útfelújítási csomag mellett.
Metró
Idén is tíz hétig, június 11-től augusztus 19-ig tartanak a kettes metró felújításának munkálatai. Ezen a nyáron a Keleti pályaudvarnál, az Astoriánál és a Batthyány téren lévő állomásokat korszerűsítik. Folytatódik a Deák tér és a Stadionok állomás közti pályaszakasz átépítése is, most az Örs vezér tér felé vezető oldalon. A felújítás alatt autóbuszok viszik majd az utasokat a Deák tér és a Stadionok között, akárcsak tavaly. A felszíni metrópótló járatok közül a 60-as busz a Batthyány tér helyett a Nyugati pályaudvarig közlekedik.
A 2-es metró vonalán a tervek szerint 2007-től 22 új kocsi közlekedik majd.
A sztrádákon is
Pár napja kezdődött el a nyolcéves burkolat-felújítási program 2005-re előírt első felvonása, melynek során az M1-es autópályának az M1 és M7 autópályák elválási pontjától az M0 körgyűrűig tartó szakaszt újítják fel. Az autósok már július 10-én használatba vehetik a felújított pályaszakaszt. Az ÁAK Rt. ugyanis idén első alkalommal írt ki burkolat-felújításra vonatkozó közbeszerzési pályázatot úgy, hogy a nyertes pályázónak a feladatot részben éjszakai munkarendben kell elvégeznie, így hamarabb elkészülnek a munkával.
A július folyamán hasonlóképpen éjszakai munkarendben újítják fel az M5 autópálya 14-16 kilométer közötti részét, valamint az M0-M7 és az M0-M1 csomópontokban található hidakat. Ezen kívül pár órás éjszakai pályazárat terveznek az M0 körgyűrű bizonyos szakaszain is.