Hosszú távon nem bírnák a budapesti útviszonyokat az idén vásárolt Volvo buszok, ezért a BKV arra kérte a svéd gyártót, alakítsa át a járművek lengéscsillapítóját - értesült a Magyar Hírlap. A fővárosi úthálózat, különösen a Thököly úti rázkódás nem tesz jót az európai városokban bevált svéd technikának.
A 7-es vonalán járó, idén vásárolt svéd autóbusz nagyon ráz és csörömpöl a gödrös, kátyús utakon. Haverla Ferenc, a BKV műszaki főmérnöke azt mondja, az alacsony padlós szerkezet meghatározza, hogy mekkora és milyen lengéscsillapító fér el a vázban. A Magyar Hírlap úgy tudja, a közlekedési vállalat felkérte a gyártót, vizsgálja meg, miként lehetne csökkenteni a rázkódást.
Haverla szerint szó sincs arról, hogy szétesnének a buszok a Thököly úton, csak épp gondosabb, gyakoribb és ezért költségesebb karbantartást igényelnek a járművek, ha marad az úgynevezett "kemény rugózás".
A Volvo megkezdte a budapesti utakhoz szükséges változtatások kidolgozását, a jövőre érkező ötven új autóbuszt várhatóan már átalakítva vásárolja meg a BKV.