Móric
14 °C
17 °C

Gyurcsány a Zuschlag-ügy áldozatának érzi magát

2007.10.11. 13:07
Nem tudott arról a kormányfő, hogy talicskával hordaná ki a sportminisztériumból a pályázati pénzeket Zuschlag János, derül ki Gyurcsány Ferenc Narancsnak adott interjújából. Nyilatkozatából kiderült, már tavasszal tudott a Zushclag-ügyről, ami a Fidesz szerint leleplezte Gyurcsányt, ugyanakkor az eljárás tényéről már 2005. októberében hírt adott a HVG.

"Ha beigazolódik az, ami ma még gyanú, akkor itt minket becsaptak, átvertek. Nem csak, hogy nem tudtuk, de föl is háborított volna minket" - nyilatkozta Gyurcsány Ferenc miniszterelnök a Magyar Narancsnak. A kormányfő arra a kérdésre válaszolt így, hogy "a miniszterelnök tudta-e, hogy Zuschlag jános talicskával tolta ki az aprópénzt a minisztériumból".

A kormányfő arról is beszélt a hetilapnak, hogy valamikor tavaly szerzett tudomást arról, hogy számviteli fegyelem megsértése vagy ehhez hasonló szabálytalanságok lehetnek Zuschlag János körül. "Az, hogy itt egy egészen más típusú ügy van, számomra is az idén tavasszal derült ki" - mondta Gyurcsány. A Fidesz csütörtökön közleményt adott ki, amelyben arról írnak, a miniszterelnök leleplezte önmagát azzal, hogy elismerte, már tavasszal tudomása volt a Zuschlag-ügyről. A Szijjártó Péter által jegyzett közlemény kitér arra, nem értik, hogy miért csak most kezdeményezte tisztasági csomagját a miniszterelnök, noha ezt már tavasszal is megtehette volna. A Fidesz szerint éppen ezért nem hiteles a miniszterelnöki akció, azért mostanra lett időzítve a bejelentést, mert most fogyott el a levegő Gyurcsány Ferenc körül.

Daróczi Dávid kormányszóvivő reagálásában közölte, az érintett szervezeteket 2005 óta vizsgálja az ügyészség, és az első cikk, ami ezzel foglalkozik, abban az évben jelent meg a Magyar Nemzetben. Amikor Zuschlag János idén tavasszal az ügyészség látókörébe került, erről értesítette a pártvezetőket is, de a konkrét gyanúsításig csak júniusban jutott el az ügy - idézte fel a kormányszóvivő. Daróczi Dávid hangsúlyozta: Gyurcsány Ferenc azóta is tartja magát ahhoz a nyilvánosan is képviselt álláspontjához, hogy minden segítséget meg kell adni a nyomozóhatóságoknak, annak érdekében, hogy feltárja az igazságot.

Arról, hogy csalással gyanúsítják Zsuchlag Jánost június végén jelentek meg az első cikkek. Arról azonban már a HVG 2005. októberében írt, hogy az Együtt a Harmadik Évezredért Alapítványnak ügyében nyomozás indult a Bács-Kiskun megyei rendőrségen és a társaság működése kapcsán különféle szabálytalanságok derültek ki. A HVG akkor azt írta, az alapítvány mögött Zuschlag állhat, aki azonban tagadta, hogy bármilyen kiskunhalasi alapítványhoz köze volna.

A HVG már 2005-ben megírta, hogy hiányos volt az alapítvány könyvelése és a pályázati támogatásokat nem a vállalt célokra használták fel, amelyek a lap akkori híre szerint 1-2 milliótól 10 millió forintig terjedő összegekre rúgtak. Zuschlag a cikk megjelenése után pert helyezett kilátásba a hírt közlő HVG, és az információt utánközlő Magyar Nemzettel szemben, ám végül nem perelt a cikkek megjelenése miatt.