Vendel
7 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Álmok álmodói: órák álomhaszonnal

2002.06.17. 11:07
Akár 140 millió forintos extraprofitot is elérhetett a Millenáris Rt. azokon az olcsó műanyag karórákon, melyeket a Millenáris parkban berendezett Álmok álmodói című kiállítás látogatóinak osztogattak - írja a Magyar Hírlap. A reklámkarórákat azok kapták, akik belépőt vásároltak az Álmok álmodói kiállításra. A most megvizsgált, több százmillió forintra kötött vállalkozói szerződések - a jogi szakértő szerint - előre "kivédték" a feltűnő értékaránytalanságot.
A lap korábban is "hírbe hozta" a Millenáris Rt.-t az órákkal, méghozzá azzal, hogy megírta: az "Álmok álmodói" logót filléres órákra tették rá, mégis 201 millió 250 ezer forintra kötöttek vállalkozási szerződést a kiállítási emlék karóra megtervezésére, logóval való ellátására és beszerzésére. A busás hasznot hozó ügylet egyike annak a tíz eseti szerződésnek, melyet hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos közbeszerzési eljárás eredményeként jöttek létre.

A Magyar Hírlap adatai szerint a gyakori visszatérő vendégekkel együtt 373 520 látogatója volt a Millenáris Park területén lévő kiállításközpontnak az év elejétől május 31-éig. Azt pontosan nem lehet tudni, hogy hány emlék karórát osztottak ki, de a következő leltár után ez is kiderül. A filléres műanyag emléktárgy arra szolgál, hogy felmutatásával visszatérhessen a kiállításra, aki nem tudta megszemlélni első alkalommal valamennyi látnivalót.

Számtan

Ha 73 ezer visszatérő vendég volt, és eszerint csupán a látogatók egyötöde kopogtatott újra a már korábban az 1000 forintos belépődíjhoz kapott emlékórával, 300 ezer karóra "kelt el" az öt hónap alatt. Az extraprofit akár a 140 milliót is elérhette, hiszen a filléres műanyag óra és a logó együttes értéke darabonként 200 forintra tehető. Ez - a jóindulattal feltételezett 300 ezer új látogató esetén - 60 milliós költséget jelent. Vagyis csak a "karóraüzlet" extraprofitot hozhatott az rt.-nek.

Vállalkozói érdek

A szerződő felek, a Millenáris Kht. és az rt. a keretszerződésben még az értékaránytalanság esetére is rendelkeztek, és mértékét a szerződésekben a vállalkozói ellenérték százalékában meghatározták. Így kétséges a szerződések feltűnő értékaránytalansága esetére a Ptk. alapján az egy éven belüli megtámadási jog bíróság előtti eredményes érvényesítése - írja a Magyar Hírlap. A vizsgálat megállapította: "A felek kölcsönös és legteljesebb egyetértésével egyoldalúan a vállalkozói érdek érvényesült."