További Belföld cikkek
- Marad a kamatstop, meg kellett erősíteni az ukrajnai határt
- Tűz ütött ki egy díszállat-kereskedésben, minden állat elpusztult
- Holttestet találtak a járókelők a VIII. kerületben
- „Félárú vonatjegyet kérek másodosztályra Miskolcig”, avagy 10 éves a polgári jogi kódex
- A szervező elsikkasztotta a nevezési díjat, ezért nem jutott ki az olaszországi fesztiválra a szolnoki kórus
Ezt Magyar Bálint oktatási miniszter mondta el rögtönzött sajtótájékoztatón, miután saját kezdeményezésére közel másfél órás megbeszélést folytatott az érintettek a Jász-Nagykun-Szolnok megyei településen kialakult helyzetről.
Segélycsomag
A minisztérium a jászladányi iskola képviselőinek nyolc pontból álló integrált oktatást segítő csomagot ajánlott fel. Ennek része önfejlesztő iskolaprogram, multimédiás számítógépek és internet biztosítása, az idegennyelv-oktatás megerősítése és a továbbtanulást segítő projekt.
Szavaiból kiderült: Jászladányban az önkormányzati iskolában továbbra is elkülönített osztályokban tanulnak az alapítványi és az önkormányzati iskolába beiratkozott gyerekek, mivel ennek a helyzetnek az azonnali megszüntetése "hihetetlen indulatokat váltana ki".
Az integráció az iskolától függ
"Ha az érintettek pozitívan válaszolnak a programra, akkor annak elemei a lehető leggyorsabban be tudnak indulni" - mondta a miniszter, hozzátéve: az iskolától függ, hogy az integráció hogyan valósul meg.
Tóth Ibolya, az Antal Mihály alapítványi iskola igazgatója elmondta: attól tart, hogy Jászladányba ez a segítség későn érkezik. "Ha egy hasonló jellegű támogatás 9-10 évvel ezelőtt érkezik a településre, akkor az nem kerül ilyen helyzetbe." Tóth Ibolya együttműködést ajánlott az önkormányzati iskola vezetőjének, aki erre azonban nem tartott igényt. Vincze Ferencné, az önkormányzati iskola vezetője nem kívánt nyilatkozni a megbeszélés után.
Előzmények
Az ügy előzménye, hogy szeptember 1-jén annak ellenére megtartották a tanévnyitó ünnepséget a jászladányi alapítványi iskolában, hogy az oktatási miniszter korábban jelezte: az Antal Mihály Alapítványi Általános Iskola nem kezdheti meg működését, mert nem minősül közoktatási intézménynek, működéséhez hiányoznak a jogszabályban előírt feltételek.
Az alapítványi iskola 205 diákját és tanárát ezt követően átvette az önkormányzati oktatási intézmény, miután megérkeztek a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Közigazgatási Hivatal, valamint az oktatási tárca azon állásfoglalásai, amelyekben közlik, hogy a felügyeleti hatóság megsemmisítette a helyi jegyző által az alapítványi iskolának kiadott működési engedélyt.
Dankó István polgármester ugyanakkor jelezte: a nagyközség önkormányzata döntött arról, hogy a hivatali határozat ellen fellebbez.
Jászladányban a települési és a helyi cigány kisebbségi önkormányzat között csaknem két éve tart a vita az alapítványi iskola felállítása miatt, amelyet azért szeretne a falu működtetni, hogy inspiráló környezetet biztosítson a valóban tanulni akaró fiataloknak.
A romák viszont úgy vélekednek, hogy az általuk elitnek minősített iskola létrehozásával az ottani, tandíjat megfizetni nem tudó, ám tehetséges cigánygyerekek hátrányba kerülnek a tanulásban.