'Nem kátyúzni, szőnyegezni'
További Belföld cikkek
- Hemzsegnek körülöttünk a vírusok, a szakember elárulta, melyiktől kell igazán tartanunk
- A Momentum Magyar Péterről: Akinek egy éve jutott eszébe küzdeni a NER-rel szemben, az ne oktasson ellenzékiségből
- Kövér László: Egy harsány hazudozó lépett a bukott posztkommunisták helyébe
- Gyurcsány Ferenc: Orbán csak egy egyszer használatos eszköz egy ocsmány világot építő játszmában
- Ügyészi fellebbezés után hét évet kapott a férfi, aki egy többlakásos ingatlant gyújtott fel
A miniszterelnök beszámolt arról is, hogy a 4-es metrót az első körben négy plusz megállóval, a Keleti pályaudvar helyett a Bosnyák térig építik meg. A kormányfő közölte, hogy szintén a jövő évtől minden útfelújításhoz biztosított önkormányzati forintot ugyanannyival egészítenek ki.
A városi tömegközlekedés nélkül meghalnak a városok
|
Szólt arról, hogy 10 helyett 14 állomással és 7,5 helyett 10 kilométer hosszan épülhet meg a 4-es metró első szakasza. A főpolgármester arra nem tudott választ adni, hogy mikor kezdődnek meg az építési munkálatok, azt azonban elismerte, hogy a hosszabb vonal megépítése több időt igényel majd. Elhangzott az is, hogy az új szakasz költségeit is a korábbi megállapodás értelmében finanszírozzák majd, azaz 70 százalékot a kormány, 30-at pedig a Fővárosi Önkormányzat. Demszky Gábor szavai szerint egy új metróvonalat jelent, hogy lecserélik a 2-es metró szerelvényeit.
A főpolgármester szerint az utak felújításában történt megegyezés lehetővé teszi, hogy a "kátyúzás helyett szőnyegezni" lehessen, azaz a teljes útburkolatot lecseréljék. Draskovics Tibor ennek kapcsán 10 milliárdosra becsülte a kormányzati hozzájárulás várható mértékét.