Három lábon álló, kiszámítható tömegközlekedési normatíva jövő évi bevezetéséről állapodott meg kedden Medgyessy Péter miniszterelnök és Demszky Gábor, Budapest főpolgármestere. Draskovics Tibor pénzügyminiszter a városok közlekedését érintő bejelentéseket követően újságíróknak elmondta, ez a jelenlegi 8,5 milliárd forintos kormányzati szerepvállalást várhatóan 15-20 milliárd forintra növeli majd jövőre.
Medgyessy Péter elmondta: a városi tömegközlekedést a jövő évtől a szolgáltatók díjbevételeiből, valamint a kormány és az önkormányzatok szerepvállalásából biztosítják.
A miniszterelnök beszámolt arról is, hogy a 4-es metrót az első körben négy plusz megállóval, a Keleti pályaudvar helyett a Bosnyák térig építik meg.
A kormányfő közölte, hogy szintén a jövő évtől minden útfelújításhoz biztosított önkormányzati forintot ugyanannyival egészítenek ki.
A városi tömegközlekedés nélkül meghalnak a városok
|
A Fidesz szeint Demszkyék csak ígérgetnek
| |
"Ígéretekkel tehát most már tele a padlás, a valóságban azt látjuk, hogy eddig semmi nem épült meg a metróból. A kapcsolódó létesítmények (...) a semmibe vezetnek" - mondta Kupper András fővárosi fideszes politikus. Kupper András szerint örülnek annak, hogy a kormány és a városvezetés "magáévá tette a Fidesz javaslatát", amely szerint nem kátyúzásra, hanem az utak felújítására van szükség, illetve, hogy az államnak részt kell vállalnia a városi tömegközlekedésből.
|
|
Demszky Gábor, Budapest főpolgármestere óriási horderejű áttörésnek nevezte a megállapodásban foglaltakat, amelyekről a kormány szerdán hoz végleges döntést.
Vélekedése szerint a fent ismertetett normatív támogatással megoldják a városi tömegközlekedés fejlesztését.
A főpolgármester kijelentette: a városi tömegközlekedés nélkül meghalnak a városok.
Szólt arról, hogy 10 helyett 14 állomással és 7,5 helyett 10 kilométer hosszan épülhet meg a 4-es metró első szakasza. A főpolgármester arra nem tudott választ adni, hogy mikor kezdődnek meg az építési munkálatok, azt azonban elismerte, hogy a hosszabb vonal megépítése több időt igényel majd. Elhangzott az is, hogy az új szakasz költségeit is a korábbi megállapodás értelmében finanszírozzák majd, azaz 70 százalékot a kormány, 30-at pedig a Fővárosi Önkormányzat.
Demszky Gábor szavai szerint egy új metróvonalat jelent, hogy lecserélik a 2-es metró szerelvényeit.
A főpolgármester szerint az utak felújításában történt megegyezés lehetővé teszi, hogy a "kátyúzás helyett szőnyegezni" lehessen, azaz a teljes útburkolatot lecseréljék.
Draskovics Tibor ennek kapcsán 10 milliárdosra becsülte a kormányzati hozzájárulás várható mértékét.
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!