Volános buszvezetők maszekolnak a BKV-nál
A Volán hétfői sztrájkján Schuck Ferenc gépkocsivezető, szakszervezeti bizalmi elmondta: társaságuknál egy tizenöt-húsz év munkaviszonnyal rendelkező sofőr nettó hatvan-hatvanötezer forintot keres. Ez az összeg messze elmarad a BKV-s átlagtól, amely nettó 88 ezer forint. Mint ismeretes, a BKV buszvezetői szolidaritásukról biztosították a munkát hétfőn két órára beszüntető volánosokat, járműveikre ennek jeleként kék szalagot tűztek ki.
A Volán-sofőrök közül sokan úgynevezett besegítő járművezetői státusban a BKV-nál is vezetnek buszt. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy sokszor két-három órás alvás után ülnek át a sárgáról kék buszra, vagy fordítva, noha legalább kilenc órát kellene pihenéssel tölteniük. "Nem tudjuk ellenőrizni, hogy külsős kollégáink dolgoztak-e munkába állásukat megelőző éjszaka" - nyilatkozta Mészáros Mátyás, a BKV Budai Autóbusz Üzemigazgatóság igazgatója.
"A buszsofőr nem köteles bejelenteni, hogy hol vállal mellékállást" - nyilatkozta Sohár István, a Volánbusz Rt. forgalmi vezérigazgató-helyettese, aki tud a budapesti tömegközlekedésben maszekoló volánosokról. Elmondta, hogy a Volán is tudna pluszmunkát adni dolgozóinak, ám a szigorú foglalkoztatási szabályok miatt ez törvénybe ütközne. Sohár szerint az igazi az lenne, ha egy munkahelyen, túlóra nélkül keresnének annyi pénzt a buszvezetők, hogy meg tudjanak élni. Addig is marad az életveszélyes helyzet, habár sem a BKV-nál, sem a Volánnál nem tudnak arról, hogy a sofőrök kimerültsége miatt súlyos baleset következett volna be.