Malév-gép kényszerleszállása Ferihegyen
A Havaria Press szerint a gépen utazott Váradi József, a Malév vezérigazgatója is, aki arra utasította a pilótát, hogy ne engedje ki a fölösleges üzemanyagot leszállás előtt, hanem minél gyorsabban landoljon, mivel a vezérigazgató nem akarta lekésni egy másik légitársaság New Yorkba induló gépét.
Az üzemeltetési előirások szerint az üzemanyagot ilyen esetekben ki kell engedni, hogy a gép elérje leszállósúlyát. Túlterheléses leszállást csak rendkívüli vészhelyzet esetén engedélyez a szabályzat. Az ügyben vizsgálat indult.
Krebsz Andrienn, a Malév szóvivője az Indexnek határozottan cáfolta, hogy a visszafordult Malév gépen utazott volna a társaság vezérigazgatója, mint fogalmazott, minden valóságalapot nélkülöz a hírügynökség információja. A pilóta csak elővigyázatosságból, a nagyobb bajt elkerülendő kapcsolta ki a meghibásodott gép egyik hajtóművét. A szóvivő úgy értékelte, hogy a pilóta az utasok biztonsága szempontjából a legjobb döntést hozta azzal, hogy visszafordult. A cég vizsgálatot indított annak kiderítésére, hogy minden a szabályoknak megfelelően történt-e.
Megsérült a gép
Leszállás közben megsérült a gép futóműve és legalább egy kereke kidurrant. A Boing 767-est leszállás után átvizsgálták és ki is cserélték az egyik futóművet rögzítõ úgynevezett futószárat. A hírügynökség információi szerint a New-Yorkba tartó gépnek azért kellett visszafordulnia mert egy szerelõ korábban elfelejtett visszazárni a baloldali hajtóműnél egy szerelõnyílást, itt folyt el az olaj repülés közben. A gépet gyártó cég elõírásai szerint legfeljebb 9 tonna üzemanyaggal szállhat le a gép, ebben az esetben 42 tonna volt a kerozin súlya.