Jövő héten elfogadhatják a reklámadót
Csütörtökön újabb egyeztetés lesz a tervezett reklámadóról - tudta meg a Napi Gazdaság. Az új teher ötlete néhány hete került nyilvánosságra, az eltelt idő alatt a mai lesz a második alkalom, amikor Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető államtitkár tárgyalóasztalhoz ül az érintettekkel.
A jogszabály tervezetét a kormány még nem nyújtotta be a parlamentnek, de elképzelhető, hogy a jövő héten szavaznak róla a képviselők - a hivatalos parlamenti ülésszak már június 21-én véget ért, de a ciklust július 5-ig meghosszabbították, most pedig várhatóan egy további héttel kitolják a végét. Amennyiben a kormány ragaszkodik korábbi elképzeléséhez, a törvény elfogadását nem halaszthatják az őszi ülésszakra, mert a 2013-as adóelőleget augusztus 20-ig, illetve november 20-ig meg kellene fizetniük az érintetteknek.
A kabinet részben a túlzottdeficit-eljárás megszüntetése érdekében tett lépésnek tekinti a reklámadó bevezetését, részben a kabinet szerint jelentős nyereséget termelő médiaszektorra a közteherviselés jegyében akarja kivetni az új terhet. A tervezet szerint egymilliárd forintos bevételig nem kellene adót fizetni, egy- és ötmilliárd forint között a reklámbevétel egy százaléka lenne az adó, öt- és tízmilliárd forint között tíz, ezen felüli reklámbevétel után pedig húsz százalékot kellene fizetni. Azt nem lehet tudni, hogy a kormány pontosan mekkora éves bevételre számít, korábban 8-10 milliárd forintról lehetett hallani, később azonban 4-5 milliárdról szóltak az informális közlések.
Jelentősen, 248 milliárd forintról 2012-re 234 milliárd forintra csökkent a top-92 médiaszolgáltató nettó árbevétele, a Whitereport.hu mediabrowserben szereplő médiavállalatok közül 2011-ben még 43 társaság nettó árbevétele volt egymilliárd forint feletti, tavaly a 92 cég közül már csak 34 volt e szint felett - írja a lap.