A reklámadó tulajdonképpen nem lenne más, mint a csipszadó kiterjesztése, legalábbis Gulyás Gergely szerint. A fideszes képviselő kedden a köztelevízió műsorában azt mondta, a reklámadóról már a héten születhet döntés, kidolgozását hosszas háttértanulmányok előzték meg. Gulyás azt mondta, a két kereskedelmi televízió „nagy társadalmi károkat okoz“, ezért a reklámadót e médiumok „egészségügyi termékadójának” tekinti.
A tervezett reklámadó elleni tiltakozásul az RTL Klub valamennyi magyarországi csatornája csütörtök este negyedórára elsötétült. (A tervezet ellen a legfontosabb hazai médiaszereplők mind tiltakoztak, erről itt írtunk.)
A törvénytervezet szerint a médiavállalkozások sávosan adóznának a reklámbevételeik után, így a 20 milliárd forint feletti bevétel akár 40 százalékát is elveszíthetik. Az új adó leginkább az RTL Klubot, illetve a csatornát működtető Magyar RTL Televízió Zrt.-t érinti. A reklámadóról írt elemzésünk elolvasásához ide kattintson.
Emlékezetes, a csipszadóként elhíresült, népegészségügyi termékadónak nevezett teherrel a kormány többek között a csipszeket, energiaitalokat, üdítőket próbálta megadóztatni, mondván ezek nem egészségesek. Gulyás úgy véli, a kereskedelmi csatornák is hasonlóan károsak.