Aliz
6 °C
14 °C

Gulyás: Nagy társadalmi károkat okoznak a kertévék

2014.06.10. 11:12

A reklámadó tulajdonképpen nem lenne más, mint a csipszadó kiterjesztése, legalábbis Gulyás Gergely szerint. A fideszes képviselő kedden a köztelevízió műsorában azt mondta, a reklámadóról már a héten születhet döntés, kidolgozását hosszas háttértanulmányok előzték meg. Gulyás azt mondta, a két kereskedelmi televízió „nagy társadalmi károkat okoz“, ezért a reklámadót e médiumok „egészségügyi termékadójának” tekinti.

A tervezett reklámadó elleni tiltakozásul az RTL Klub valamennyi magyarországi csatornája csütörtök este negyedórára elsötétült. (A tervezet ellen a legfontosabb hazai médiaszereplők mind tiltakoztak, erről itt írtunk.)

A törvénytervezet szerint a médiavállalkozások sávosan adóznának a reklámbevételeik után, így a 20 milliárd forint feletti bevétel akár 40 százalékát is elveszíthetik. Az új adó leginkább az RTL Klubot, illetve a csatornát működtető Magyar RTL Televízió Zrt.-t érinti. A reklámadóról írt elemzésünk elolvasásához ide kattintson.

Emlékezetes, a csipszadóként elhíresült, népegészségügyi termékadónak nevezett teherrel a kormány többek között a csipszeket, energiaitalokat, üdítőket próbálta megadóztatni, mondván ezek nem egészségesek. Gulyás úgy véli, a kereskedelmi csatornák is hasonlóan károsak.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?