- 1,3 milliárd dollárt bukott az Uber fél év alatt
- Jönnek a kínai cégek, és mindenkit eltaposnak
- A taxisoknak is jut az Uber adójából
- Péntektől itt a pót-Uber
- Rengeteg a taxis visszaélés Budapesten, a Szigetnél tobzódtak a hiénák
- Felnyomja az Uber a kormányt az EU-nál
- Nem bírta az árversenyt, ezért egyesül az Uber a legnagyobb kínai versenytársával
- Vasárnap déltől nincs Uber Magyarországon
- Élet az Uber után: jönnek az utódok
- Világháború az Uber ellen: máshol így harcolnak a céggel
- Győztek a taxisok és a kormány
További Gazdaság cikkek
- Visítozva rohant a NAV egységei elől a Reszkessetek, betörők! sztárja
- Mind elbuktuk, pedig százmilliókat ért volna ez a hat szám
- Nincs több pánik a törött kütyük miatt: itt a MediaMarkt válasza
- Újraindult az olajszállítás a Barátság kőolajvezetéken
- Munkaidőn kívül buktatott le egy adóellenőr egy karácsonyfadíszeket áruló vállalkozót
Megkapta a holland adóhatóságtól a Nemzeti Adó- és Vámhivatal az Uber magyar sofőreinek adatait, és a számokból az derült ki, hogy az uberesek jóval kevesebb jövedelmet vallottak be az adóhatóság felé, mint amennyit megkerestek - írja a Magyar Idők.
A NAV arról kapott adatokat, hogy tavaly és tavalyelőtt hány magyar sofőr dolgozott az Ubernek, és hogy nekik mekkora volta a forgalmuk. Az adatokat a NAV össze fogja vetni a sofőrök adóbevallásaival, hogy kiderüljön, ha valaki eltitkolta a jövedelmének egy részét, de az már előzetesen is látszik, hogy 2015-ben a sofőrök összesen egymilliárdot meghaladó forgalmat bonyolítottak, ami fejenként átlagosan nagyjából egymillió forintot jelent.
Azok, akik nem a teljes forgalmuk után fizettek adót, még most is pótolhatják a mulasztásukat: elkészíthetik a hiányzó adóbevallásukat vagy korrigálhatják a korábban leadott adatokat.
Ez volt egyébként az első eset, hogy egy multi cégről egy másik ország adóhatóságától kapott adatot a NAV. Tamásné Czinege Csilla helyettes államtitkár a lapnak azt mondta, lehet majd ilyesmire számítani más iparágak és cégek esetén is.
Fekete Zoltán, az Uber magyarországi operatív igazgatója azt mondta, az Uber budapesti működéséből származó bevételének oroszlánrészéből az autós partnereink részesültek, a bevételek pedig a helyi gazdaságot gyarapították. Több mint 1200 autós partnerünk volt, akik jelenleg már nem élvezhetik az Uber nyújtotta szolgáltatást, a tevékenységükből nem származik jövedelmük, valamint adót sem fizetnek.
Fekete szerint a sofőrjeik anyagi körülményei különbözőek voltak kizárólag ők tudhatják, hogy milyen más forrásokból származik bevételük, illetve hogy az adójukból mekkora rész írható le költségként. Az, hogy mennyit adóztak, kizárólag rajtuk múlt, hiszen egyéni vállalkozóként, független szerződéses partnerként valamennyien a saját adózásukért feleltek.
Az Uber nemrég panaszt nyújtott be az Európai Bizottságnál Magyarország ellen, mert a cég szerint kifejezetten az ellehetetlenítésük volt a célja annak a törvénymódosításnak, ami most júliusban lépett életbe. Miután júniusban a parlament egy törvénymódosítással gyakorlatilag lehetetlenné tette az Uber működését, már elindult a pletyka, hogy a cég bedobja a törölközőt, és befejezi online közösségitaxi-szolgáltatását Budapesten. Bár eleinte tagadták, július közepén végül csak bejelentették: a törvény életbe lépésének napján, július 24-én határozatlan időre felfüggesztik a szolgáltatást.
Ezt azzal indokolta a cég, hogy nem tudnak eleget tenni a taxicégekre szabott diszpécserszolgálati szabályoknak. Próbáltak megállapodni a kormánnyal, de szerintük erre nem volt fogadókészség. Így tehát a hónapok óta hömpölygő, tüntetésekkel és nyilatkozatháborúval tarkított ügyben végül győzött a kormány és a taxislobbi. És az Uberrel kapcsolatos jogos bírálatok ellenére az azért elég nagy kár, hogy ezzel sikerült bebetonozni az eleve pocsék taxiszabályozást, amivel pont a fogyasztókat szívatják meg. Függetlenül attól, hogy azért a világ más tájain is elég keményen küzdenek a cég ellen.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium úgy tálalta a dolgot, hogy az Uber azért vonul ki, mert nem hagyják adót csalni. Az Uber 2014-ben indult Budapesten, az utazásmegosztó szolgáltatás ellen azóta a taxitársaságok és az érdekvédelmi szervezetek több demonstrációt tartottak.