- Gazdaság
- húsfogyasztás
- sertéshús
- mangalica
- fogyasztás
- élelmiszer
- élelmiszeripar
- kereskedelem
- mezőgazdaság
- agrár
- agrárium
- állattartás
- állattenyésztés
- sertés
- malac
Nagyböjtig tart a malackampány
Kampányt indít a sertés- és mangalicafogyasztás népszerűsítésének érdekében nagyböjt kezdetéig az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum és a Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete. Tarpataki Tamás agrárpiacért felelős helyettes államtitkár a kampányt beharangozó szerdai sajtótájékoztatón elmondta: a koronavírus-járvány rávilágított, hogy mennyire fontos mindannyiunk számára, hogy folyamatosan rendelkezésre álljon elégséges mennyiségű, megbízható és jó minőségű élelmiszer.
Több mint három százalékkal nőtt az élelmiszerek ára
A szeszes italok, dohányáruk és az élelmiszerek ára is jelentős mértékben emelkedett.
Az adatok azt mutatják, hogy a fogyasztók bizalma stabil a hazai sertéshús iránt, amely fontos szerepet játszik a termelés és a forgalmazás szintjének fenntartásában
– mondta a helyettes államtitkár, aki szerint fontos, hogy ezt a bizalmat fenntartsák és tovább növeljék. Ezért az ágazat szereplőinek támogatásán felül az agrártárca az AMC megvalósításában minden évben marketing kampányokat is támogat a sertéságazatban – tette hozzá.
Krízisbiztosítás segíti a pácban lévő állattenyésztőket
A megugrott takarmányárak és az afrikai sertéspestis betette a kaput a sertéstartóknak.