A Renault Zoe lenyomta a Teslát Európában
Még mindig Kína vezeti az országonkénti értékesítési listát az egyre fejlődő elektromosautó-piacon, azonban 2020-ban Európa vette át a vezetést – állapította meg Matthias Schmidt autóipari elemző, aki a nyilvános adatokból állította össze összefoglalóját, amit a Portfolio szemlézett. A mintegy 18 piacot értékelő elemzése az európai uniós országok mellett kiterjedt az Egyesült Királyság, Norvégia, Izland, és Svájc autókereskedelmi adataira is.
Európa elektromos autópiaci bővüléséről, eladási adatairól az Index is beszámolt. Azonban érdemes megfigyelni, hogy minek is köszönhető az öreg kontinensen az áttörés.
Elsőként említhető, hogy már az európai autógyártók elektromos járművei is felveszik a versenyt az ázsiai és az amerikai modellekkel. Emellett az európai kormányok sokféle támogatással, kedvezménnyel ösztönzik az elektromobilitás terjedését.
Tavaly 1,33 millió elektromos autót értékesítettek az európai piacokon, miközben csak Kínában 1,25 millió talált gazdára.
Az elemzés szerint a Teslát egy kisautó, a Reanult Zoe verte le Európában,
de emellett a SUV-k jelentették a legerősebb alapot a növekedéshez, mert ezek voltak a legnépszerűbbek a vásárlók között, míg a hibrideknél a luxusmárkák vezették a piacot, mint a Mercedes, az Audi vagy a Volswagen.
Növekszik az alternatív hajtású autók térhódítása az Európai Unióban
Ciprus kivételével minden tagállamban nőtt a környezetbarát járművek forgalomba helyezése.