Négyszáz embert vesz fel az MVM a problémák után

2022.12.13. 19:00
Harminc százalékkal növeli a személyes és a telefonos ügyfélszolgálaton dolgozó munkavállalói létszámát az MVM – ismerteti az Energiaügyi Minisztérium (EM).

A szaktárca közölte, az energiakereskedelmi társaság folyamatosan fejleszti digitális ügyfélszolgálati rendszereit is a fogyasztók kényelme és hiteles tájékoztatása érdekében. Mint arról beszámoltunk, az ügyfelek tájékoztatására ezen kívül nemrég videósorozatot is indítottak, amiből kiderül, hogyan számolja az MVM a rezsiköltséget.

Az Energiaügyi Minisztérium kiemelte, hogy a kormány az átlagfogyasztásig fenntartott rezsicsökkentéssel védi a magyar családokat a szankciós energiaáraktól. Az egyetemes szolgáltatásban fogyasztók így továbbra is a legolcsóbban jutnak földgázhoz, és a második legalacsonyabb áron áramhoz Európában.

Az EM kifejti, az MVM az előző évek átlagos megkereséseihez optimalizálta ügyfélszolgálati csatornáinak kapacitását. A lakossági energiaszolgáltatásban bekövetkezett változások nyomán terhelésük az elmúlt hónapokban jelentősen megnőtt. A többletigények miatt, a kormányzati elvárásnak eleget téve döntöttek az átfogó bővítés mellett.

Harmadával növelik az ügyfélszolgálatos munkaerőt

A cég jövő februárig három ütemben csaknem harmadával növeli ügyfélszolgálatos kollégái létszámát. Az új munkatársak az energiaszolgáltatás összetettsége és a rengeteg ügytípus miatt több hétig tartó oktatásban vesznek részt. A vállalat a várakozók kényelmét fokozó további intézkedéseket is bevezetett: már 14 állandó irodájában biztosít ingyenes wifi-szolgáltatást. Egyes helyszíneken több szék, meleg tea, hősugárzó áll az ügyfelek rendelkezésére.

Az MVM az MTI szerint szélesebb körben biztosít online ügyintézési lehetőségeket, és gyorsította a folyamatokat. Az energiaszolgáltatás újdonságait bemutató weboldalon árkalkulátorok, számlamagyarázók, kisfilmek és folyamatosan frissített kérdések-válaszok segítik naprakész információkhoz jutni az érdeklődőket. Hasznos ismereteket tartalmaznak a számla mellett kiküldött tájékoztató levelek és számlamagyarázó anyagok is.

Már egy hónapra előre lehet időpontot foglalni az ügyfélszolgálati irodákba. Az online felületen és a mobilalkalmazásban azonnal hozzáférhető az éves fogyasztás mértéke, vagy néhány kattintással módosítható a földgáz fogyasztási profil.

Fogyasztói horrorsztorik

Az utóbbi időszakban számos olvasói levél érkezett hozzánk az MVM-mel megélt hajmeresztő történetekkel. Egy ilyen olvasói levélnek jártunk utána az MVM Kőér utcai ügyfélszolgálatán, de velünk is hasonló történt, mint a pórul járt levélíróval – az épületig ugyan eljutottunk, de az irodáig már nem. Az esetről itt számoltunk be.

Mint kiderült, az MVM dolgozói legalább olyan elégedetlenek, mint az ügyfelek, ez pedig feltételezhetően rányomja bélyegét a mindennapi ügyvitelre is.

Nincs érdemi bértárgyalás, és elfogadhatatlan, hogy az MVM munkavállalói sem ez évre nézve, sem további béremelésben ne részesüljenek – áll a szakszervezeti szövetség állásfoglalásában, amely leszögezte: mindent megtesz javaslataik érvényesítése érdekében.