Nagy lépésre készül a magyarok egyik kedvenc autómárkája
További Gazdaság cikkek
- A Toyota növelte globális autóeladásait novemberben
- Karácsonyi csoda: van, amiben Magyarország kenterbe veri az európai mezőnyt
- Rohamléptekben ürülnek a gáztárolók, ebből még baj lehet
- Megtudtuk, mit iszik a magyar, ha igazán szomjas
- Nyolcvanéves a magyar történelem egyik legkockázatosabb vállalkozása
Mint írták, a vállalat mindent megtett annak érdekében, hogy optimalizálja a gyártással kapcsolatos költségeket, de többletráfordításai egy részét kénytelen volt beépíteni az új autók árába. A modelljeik iránti vevői igények ennek ellenére továbbra is magasak – tájékoztatott a Magyar Suzuki.
A Datahouse kimutatása szerint 13 859 regisztrált személygépkocsival, valamint 12,43 százalékos részesedéssel a hazai személyautó-piacon a Magyar Suzuki ismét piacvezető lett, immár sorozatban hetedik alkalommal – írja a Világgazdaság. A 7,44 millió forinttól elérhető Suzuki Vitara és a 7,95 milliós Suzuki S-Cross is megnyerte a saját kategóriáját, 7187 eladott darabbal utóbbi volt a legnépszerűbb a magyar gépjárművásárlók körében.
A Magyar Suzuki 2023-ban a gyártási kapacitás növelésére fókuszál az Esztergomban található gyárban. A cég komoly kihívással néz szembe az elektromos autózás előretörésével. Mint ismert, tavaly nyáron az Európai Parlament elfogadta azt a javaslatot, miszerint 2035-től az európai piacokon csak olyan új autót lehessen vásárolni, amely tisztán elektromos hajtású.
„A zöldfejlesztések egyrészt növelik a kocsik felszereltségét, másrészt a piaci igények miatt is egyre több vezetéstámogató elektronika kerül a járművekbe. A legégetőbb kérdés, hogy az átalakulás hatására miként változik az újonnan elérhető járművek össztömege és ára” – írta a cég a VG-hez eljuttatott levelében.
(Borítókép: Kiszállításra váró autók az esztergomi Suzuki-gyár készgépkocsi-tárolójában 2022. október 19-én. Fotó: Szigetváry Zsolt / MTI)