Szegeden épülhet meg a legújabb magyarországi autógyár
További Gazdaság cikkek
- Visítozva rohant a NAV egységei elől a Reszkessetek, betörők! sztárja
- Mind elbuktuk, pedig százmilliókat ért volna ez a hat szám
- Nincs több pánik a törött kütyük miatt: itt a MediaMarkt válasza
- Újraindult az olajszállítás a Barátság kőolajvezetéken
- Munkaidőn kívül buktatott le egy adóellenőr egy karácsonyfadíszeket áruló vállalkozót
A Tesla egyik legnagyobb kihívója már meghozhatta a döntést a magyarországi beruházás végrehajtásáról, közölte szombaton a Frankfurter Allgemeine Zeitung. A német kiadvány birtokába jutott, egyelőre meg nem erősített információk a kínai autógyártó környezetéből származnak.
A BYD-nek Komáromban már van egy üzeme, 2017 óta zajlik ott az elektromos buszok gyártása, idén nyáron pedig bejelentette a cég, hogy 10 milliárd forintos beruházással akkumulátor-összeszerelő üzemet létesítenek Fóton, emlékeztetett az Economx.
Most pedig aláírás előtt állhat egy igen komoly beruházás: Szeged közelében építkezhet tovább a kínai óriáscég.
A kínai partner részéről komolyak a szándékok
A Totalcar a forrására hivatkozva arról írt, hogy a beruházás egy személyautó-összeszerelő üzemről szól, „de a hivatalos bejelentés lesz a biztos”. A cég szándékai mindenesetre komolyak, a BYD már két kereskedést is nyitott Budapesten.
A cég már korábban elhatározta, hogy belép a magyar piacra, az autógyártó első körben három modellt értékesít idehaza, melyekre többfajta garanciát is vállal.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter októberben Kínába utazott, ahol bejelentette, hogy a kormány novemberben 60 milliárd forintos programot indít az elektromos autók elterjedésének támogatására, ebből egyrészt a töltőhálózatot fejlesztik, másrészt kedvezményt nyújtanak elektromos járművek vásárlására.
A tárcavezető a kínai útján arra is kitért, hogy a BYD számára Magyarország fontos piac.
Aláhúzta: „Az elektromosautó-ipar át fogja venni a hagyományos autóipar helyét, ha tetszik, ha nem, ez tény, és ezen változtatni nem lehet. Itt a kérdés csak az, hogy Magyarország élen szeretne-e járni, vagy le akar maradni”.
Élen akarunk járni, mert ezzel Magyarországot, a magyar gazdaságot tovább erősítjük, újabb és újabb munkahelyeket hozunk létre a magyar emberek számára
– fűzte hozzá.