Hiába szorít a határidő, egyre kevesebb elektromos autó talál gazdára Nagy-Britanniában
További Gazdaság cikkek
A Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) iparági szervezet szerint az elektromos autók gyártása – a hagyományos belső égésű motorok közelgő értékesítési tilalma ellenére – a múlt hónapban több mint 25 százalékkal csökkent. A Jaguar Land Rover (JLR) brit autógyártó a Sky Newsnak nyilatkozva elmondta, hogy többet kell tenni annak érdekében, hogy az elektromos autók vásárlása vonzóbbá váljon.
Trevor Leeks, a JLR egyik üzemeltetési igazgatója szerint több olyan beruházásra van szükség, amivel az elektromos járművek (EV) töltőinfrastruktúráját bővítik. Hozzátette, hogy a járműcsere-programok szintén pozitív hatással lennének a keresletre.
A brit közlekedési minisztérium legfrissebb adatai szerint júliusban 64 632 nyilvános elektromos járműtöltő készüléket helyeztek üzembe az Egyesült Királyságban. Korábbi felmérések viszont azt mutatják, hogy az EV-tulajdonosok közel háromnegyede elégedetlen a nyilvános töltési rendszerrel. A legutóbbi kormány bejelentette, hogy 2030-ig mintegy 300 ezer nyilvános EV-töltőpont létrehozását tervezik.
A brit kormány 2035-ös határidőt tűzött ki a fosszilis üzemanyaggal működő motorok értékesítésének fokozatos megszüntetésére, amit Rishi Sunak korábbi miniszterelnök tavaly öt évvel meghosszabbított. A határidőig az eladásoknak időközi célokat kell elérnie – idén az újgépjármű-eladások 22 százalékának elektromosnak kell lennie. Ezt 2025-re 28 százalékra kell emelni, 2030-ra pedig az összes eladás 80 százalékának elektromos autónak kell lennie.
Az elektromos autók iránti gyenge kereslet miatt a Volkswagen Csoport visszafogta a gyártást több német városban is, és a cég a belső égésű motorral rendelkező modellek gyártásának kiszélesítését fontolgatja. A BMW derűlátóbb az elektromos autókat illetően: meredeken emelkednek a gyár kutatásra és fejlesztésre fordított kiadásai.