Az elmúlt percekben felkerültek a Ryanair honlapjára a Budapestről induló új célállomások. Tizenhárom ország összesen 31 városába repülnek majd Ferihegyről az ír diszkont gépei, az állomások között hat olasz és öt spanyol, négy brit, három német és görög város van.
A Külügyminisztériumnak egyelőre még becsült adatai sincsenek arról, mekkora plusz költséget okozott a Malév leállása.
Az utazási irodáknak a Malév-jegyekre szóló foglalásokat átfoglalni, törölni, jegyet módosítani és visszatéríteni nincs jogosultsága, az utasok csak újonnan megváltott, más légitársaságok járataira szóló jegyekkel utazhatnak. Molnár Judit, a Magyar Utazási Irodák Szövetségének (MUISZ) szóvivője, az OTP Travel ügyvezető igazgatója azt mondta, hogy a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) olyan közleményt tett közzé, amellyel a továbbiakban nem engedélyezi az irodáknak a repülőjegyek visszatérítését és cseréjét. A szóvivő hangsúlyozta, hogy eddig hivatalosan sem a Malév, sem pedig a IATA nem kereste meg őket. (MTI)
Egy olvasónk éppen a kisinyovi repülőtérről jelenti, ott is vannak áldozatai a Malévnak. Az biztos, hogy a magyar külügyminiszter még olvasónkkal együtt érkezett Moldáviába, de Martonyi a Malév csődje ellenére is hazajutott. Olvasónk nem érti, de mi azért segítünk neki: a külügyminiszter még felfért a péntek hajnali gépre, így a magyar légitársaság csődje előtt pár órával már itthon is volt. Kalandok Moldáviából.
A Lufthansa Csoport bővíti járatai kapacitását Frankfurt, München, Bécs és Zürich célállomásokra, valamint február 6-tól Berlinbe, Hamburgba és Brüsszelbe indít új járatokat. Az Austrian Airlines a megnövekedett utasigényekhez igazodva szintén nagyobb kapacitású gépekkel közlekedik a Bécs-Budapest útvonalon. Február 7-től a Swiss Air Lines megnöveli a Budapest-Zürich vonalon közlekedő járatok kapacitását, a Brussels Airlines pedig az eddigi két járat helyett napi három alkalommal indít járatokat Brüsszelbe 2012. február 13-tól.
A Travel Service május elsejétől Smartwings márkanéven menetrendszerinti járatokat indít Budapestről. A Smartwings délutáni közleményében már ismertette az indítandó járatok célállomásait: a társaság egyéb járatok mellett február 11-től heti három alkalommal Tel-Avivba, áprilistól naponta kétszer a párizsi Charles de Gaulle repülőtérre repül majd. A Ryanair Budapestre telepíti négy Boeing gépét, két héten belül megnyitja budapesti bázisát, ahonnan 31 útvonalra kínál jegyeket, és várja a korábbi Malév-dolgozók jelentkezését. (MTI)
Információnk szerint a Malév gépei elindultak az írországi Shannonba, az MAH5200 jelű gép már látható is a flightradar24 oldalán, hét órakor már Szlovákia felett repült.
Az MAH5212 jelű gép gép búcsúzóul elhúzott az 1-es kifutó felett, és széles tiszteletkört tett.
A Malév Tel-Avívban maradt gépe információink szerint a jövő hétig nem száll fel, a személyzetet holnap hozzák haza az izraeli légitársaság menetrendszerinti járatával.
A Malév Virtual a Malév Zrt. Virtuális leképezéseként képviselte a magyar színeket a szimulátoros repülés világában, írják közleményükben. A Malév Virtual közel száz pilótája megköszöni a Malév Zrt. dolgozóinak az elmúlt években nyújtott támogatásukat, a pozitív hozzáállást, példamutatást, rengeteg szakmai anyagot, amellyel segítették társaságukat. Mint írják, nem egy pilótatársuk dolgozott a Malévnál, mélyen együtt éreznek a Malév dolgozóival, egyben sok sikert és kitartást kívánnak nekik. A Malév virtual továbbra is Malév színekben repül a virtuális térben.
Negyed nyolckor leszállt Budapesten az a gép, amely Dublinban maradt lízingelt gép személyzetét szállította.
Hétfőn még arról volt szó, hogy az amerikai lízingcéggel sikerült megállapodni, pénteken mégis vissza kellett szállítani a gépeket a cég írországi telephelyére. Az első gép hét óra előtt szállt fel Budapestről.
A Malév-bónuszpontok beváltására nincs semmilyen befolyása a kártyákat kiadó Citibanknak. A régi kártyák érvényesek maradnak, de újakat nem adnak ki. A Malév-hitelkártyával vásárolt jegyek árát ugyanúgy lehet visszaszerezni, mint bármilyen más hitelkártya esetében.
Leszáltt a Malév első gépe a lízingcég írországi telephelyén, és nemsokára követi a MAH-5212-es típusjelű gép is landolni fog a shannoni repülőtéren.
A HA-LOK lajstromjelű Boeing 737-800-ast további hét gép követi a légtérben, Budapestről legutóbb a HA-LOF lajstromú 737-600-as szállt fel.
A Liszt Ferenc repülőtérről este 10 óráig 8 lízingelt Boeing szállt fel, mindegyik gépet magyar személyzet repüli a lízingelő International Lease Finance Corporation (ILFC) központjába.
A Budapest Airport (BA) azt tanácsolja az utasoknak, hogy a légitársaságoknak csak a megfelelő engedélyekkel és szerződésekkel rendelkező járataira váltsanak jegyeket - olvasható a BA péntek esti közleményében.
A meg nem erősített járatokra való foglalásokból eredő károkért, illetve a légitársaságok ezekhez kapcsolódó marketing ajánlataiért a Budapest Airport nem tud felelősséget vállalni - hívja fel a figyelmet Hardy Mihály, a társaság kommunikációs igazgatója.
Molnár Judit, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségének (MUISZ) szóvivője a Napi Gazdaságnak elmondta: a IATA visszavonta a Malév jegyek cseréjére vonatkozó előírását is, azaz az interline rendszerben már nem lehet Malév jegyet más légitársaság járatának jegyére átváltani. Az utasnak így mindenképp új jegyet kell vásárolnia.
A nagyobb gondot az jelenti, hogy a fenti intézkedés nyomán a más légitársaság által üzemeltetett gépekre is megtagadhatja - sőt meg is tagadja - a partner légitársaság, hogy a korábban a code-share (járatmegosztási) szerződések alapján a Malév által töltött helyekre szóló jegyeket az utas felhasználja. Tehát hiába dől hátra az utas, hogy az ő járata Párizsból vagy épp Londonból közlekedik, ha a jegye 182-vel - a Malév számával - kezdődik, nem engedik gépre ülni.
A Malév 18 darab Boeing 737-es típusú repülőgépéből 14 tart (közülük néhány már meg is érkezett) a lízingcég írországi telephelyére, Shannonba. Két gépet Budapesten javítanak a hangárok előtt, egy repülő Tel-Avivban maradt, egy pedig Dublinban. A DH4-es flottából az egyik gép Innsbruckban van karbantartáson, három pedig Budapesten. Ezekről jövő héten lesz döntés.
A Malév csütörtökön elindult mind a 14 gépe megérkezett az írországi Shanonnba, a gépeket lízingbe adó International Lease Finance Corporation (ILFC) központjába. Utolsó gépként, a HA-LOM lajstromjelű, MA5248-as számú Boenig-737-8Q8-as landolt, magyar idő szerint szombat hajnali fél kettőkor.
Reggel már nem szálltak fel a Londonba, Párizsba, Amsterdamba, Frankfurtba, Varsóba, Prágába, Milánóba repülő gépek és törölték a Helsinkibe és Kijevbe induló járatokat és a bukaresti, valamint a Tel-Avivba induló gépeket. Háromnegyed nyolckor hazatért Shannonból a pilótákat szállító gép.
Még mindig vannak kinn Malév-utasok Ferihegyen, a tegnapi tolongásnak azonban már nyoma sincs, a mai napon eredetileg is mindössze tizenhárom Malév járat ment volna, az utasok egy része más légitársaságokkal is meg tudta oldani az utazást. Hardy Mihály a Budapest Airport szóvivője az Indexnek megerősítette, a Malév 70 személyes Q400-as, személyzetet szállító gépe reggel hazatért Shannonból. "Ma már inkább a hóé a főszerep a repülőtéren" - mondta Hardy.