Sok ügyfél a napokban kapja kézhez biztosítójától díjértesítőjét a jövő évi kötelező gépjárműfelelősség-biztosítási díjakról, ami újabb tarifálási hullámot indíthat el. Váltáskor a legtöbbször az a kérdés: melyik másik biztosító nyújtja a legkedvezőbb ajánlatot. De mi van akkor, ha az ügyfél arra kíváncsi: mennyit spórolhat azzal, hogy újraköti ugyanannál a biztosítónál a szerződését?
Igen nagy a szórás, hogy az ügyfelek mekkora részének mekkora előnyt jelenthet, ha felmondja már meglévő szerződését, majd újraköti ugyanannál a társaságnál - mondta Mestyán András, a CLB Független Biztosítási Alkusz igazgatója. A biztositastipp.hu oldalon az idén 300 ezer számítást végeztek, ezeket elemezve azt látják, hogy az összes díjszámítás átlagánál éves szinten 0-5 ezer forintos eltérések lehetnek az újrakötés javára. Ebben benne van az a kevés számú biztosított is, akinél kiugró díjeltérés mutatkozik, illetve azok az ügyfelek is, akik jobban járnak, ha megtartják meglévő biztosításukat.
Ma már nem lehet általánosságban meghatározni, melyik a piacon legolcsóbbnak, illetve a legdrágábbnak mondható biztosítótársaság. Még egyes csoportokra lebontva sem definiálható pontosan, melyik biztosító díjai a legkedvezőbbek. Számos társaság legkülönbözőbb szegmenseire, ennek alapján szinte minden biztosítottra találhatóak meghökkentő szélsőértékek mindkét irányban.
Néhány szereplő - a Groupama, K&H, Posta és TIR - tudatosan nem különbözteti meg új és régi ügyfeleit, azonos tarifát alkalmaz. Az eltérő díjat kínáló biztosítók esetében van olyan ügyfélszegmens, ahol jobb, ha marad az ügyfél a jelenlegi biztosításban - például az esetlegesen korábban megadott hűségkedvezmények miatt -, illetve olyan példa is, ahol jobban jár, ha újraköti szerződését.