További Magyar cikkek
Áprilistól, azaz szombattól a Malév-járatokon gyűjtött törzsutaspontok maradéktalanul felhasználhatók a Oneworld légiszövetség bármelyik tagtársaságánál, és viszont. A Duna Platinum, illetve Gold kártyák birtokosainak világszerte 400 exkluzív reptéri váró (buiseness lounge) nyílik meg - egyebek között ezeket az utasok számára is kézzelfogható előnyöket emelte ki Gönci János, a Malév vezérigazgatója a társaság Oneworld-csatlakozásának hazai bejelentésén. A cégvezető hangsúlyozta: az iparági tapasztalatok könnyebb cseréje, a Malév márkanév ismertségének emelése és az együttműködés révén elérhető költségcsökkentés is hozzájárulhat ahhoz, hogy a légitársaság nyereségessé váljon.
A Ferihegyi repülőtéren rendezett csatlakozási ünnepségen - amelyen négy tagtársaság, a Malév mellett a Finnair, a Royal Jordanian és a British Airways gépei vonultak fel - John McCulloch, a Oneworld vezetője elmondta, a szövetség számára a mostani bővítés az eddigi történetében a legnagyobb. A Malév mellett a Japan Airlines és a Royal Jordanian belépésével a világ légiforgalmi szempontból három legdinamikusabban fejlődő területén erősíti jelenlétét az egyesülés. Kiemelte: a Oneworld az egyetlen nyereségesen működő nagy szövetség, évente 315 millió utassal és 85 milliárd dolláros árbevétellel.
Még nem számoltak az oroszokkal
A légiszövetség kommunikációért felelős alelnöke az Index kérdésére elmondta: egyelőre nem készültek kalkulációk arról, hogy a Malév új tulajdonosának az orosz utasokra és Budapestre mint átszálló központra építő stratégiája milyen forgalomnövekedést eredményezhet a Oneworld egészében. A szövetség hosszabb távú tervei között szerepel orosz partnerek bevonása, így Michael Blunt szerint a Malévnál lezajlott tulajdonosváltás nem tekinthető úgy, mint a szövetség első lépése Oroszországban. Felvetésünkre, hogy a Borisz Abramovics érdékeltségébe tartozó Air Union tárgyalásokat folytat a három vezető légiszövetség közé tartozó Skyteammel, Michael Blunt jelezte: ma is van példa arra, hogy egy tulajdonosi körhöz tartozó légitársaságok más légiszövetséget erősítenek.
Ferihegyen írta alá a Malév új tulajdonosa, az AirBridge Zrt. a privatizáció fedezetét biztosító finanszírozási szerződést az orosz Vnyesekonombank képviselőjével. Kiss Kálmán, az AirBridge Zrt. másik fő tulajdonosa az Indexnek elmondta: 140 millió eurós (35 milliárd forintos) kontraktusról van szó, amelyből első körben a privatizációs szerződésben foglaltaknak megfelelő, a társaság március közepén tartott közgyűlésén is jóváhagyott 20 millió eurós (ötmilliárd forintos) alaptőke-emelést fedezik. A teljes összeg - nem feltétlen egészében - két év alatt használható fel, fejlesztésekre és a társaságot terhelő hitelek kiváltására. Borisz Abramovics ezzel kapcsolatban hangsúlyozta: a Malév két éven belül nyereséges lehet.
Újabb vezetőcserékre készülnek
További személycseréket is tervez a Malév vezetésében az új tulajdonos - mondta az Index kérdésére Kiss Kálmán. A társaság újabb közgyűlését áprilisban összehívják, itt dőlhet el, mennyiben változik a felügyelőbizottság és az igazgatóság összetétele a márciusban hozott döntésekhez képest. Változásra lehet számítani az operatív vezetést illetően is - mondta Kiss, de ennek kérdését még most tekintik át. Kiss kitért azon kérdésünk elől, a változás érinti-e a Oneworld csatlakozást levezénylő vezérigazgatót, Gönci Jánost.