A Fogyasztói Jogérvényesítő Szervezet (FJSZ) közérdekű keresetet indított a MÁV-Start ellen, jelentette be a szervezet. Az FJSZ azt sérelmezi, hogy a MÁV olyan általános szerződési feltételeket alkalmaz, melyek az utasok kártérítési lehetőségeit a vonatok késedelme, vagy kimaradása esetén minimálisra csökkentik, és az utasokat adminisztratív és egyéb jellegű akadályokkal eltántorítják attól, hogy jogos igényüket érvényesítsék.
Az FJSZ szerint ilyen feltétel például, hogy az intercity és más helyjegyköteles vonat késése miatt a helyjegy visszaváltásra csak a vonat megérkezését követő nap 24 órájáig van mód, és csak a vonat által érintett állomásokon, pedig az utast nem lehet arra kényszeríteni, hogy rögtön sorba álljon jegyvisszaváltásért, amikor késésben van a vasút késedelme miatt. Ráadásul, a helyjegyet, pótjegyet késés miatt visszaváltó utas a pénzét az állomáson csak akkor kapja vissza, ha kártérítési igényéről lemond, amely nyilvánvalóan sérti az utas kártérítéshez való jogát.
Emellett a késés tényét minden utasnak igazoltatnia kell az érkezési állomás ügyeletesével, mely indokolatlan és életszerűtlen egy több száz utassal közlekedő járatnál. Ugyanakkor ha az utas a késett vonattal elutazik, akkor késési időt a felszállás előtt közölt, módosított indulási időhöz viszonyítva kell számítani, vagyis a MÁV egy több órás késéssel induló vonat esetén is mentesítheti magát azzal, hogy indulás előtt közli az új indulási időt.
Kártérítési igényt csak a MÁV központi ügyfélszolgálatához lehet benyújtani, mely az FJSZ szerint indokolatlanul korlátozza az utas igényérvényesítési lehetőségeit, ugyanis a levelezés, ügyintézés járulékos idő és költségigénye nagyobb, mint a várható bevétel. A bíróságtól várják annak kimondását is, hogy a vasút kizárja felelősségét olyan esetekben is, melyekre a vasúti és más jogszabályok az FJSZ álláspontja szerint nem adnak lehetőséget.
A közérdekű keresetben azt kérik, a bíróság állapítsa meg MÁV vonatkozó szerződéses feltételeinek érvénytelenségét.