Épül az út, csak nem látszik

2007.06.11. 16:23
Nagyjából egy hónapja felbontották a majdani M0-s híd budai csomópontjánál a 11-es főútat. A Dunakanyarból bejáró autósok nem értik, miért, hiszen mióta felbontották, senkit nem látnak ott dolgozni. Pedig dolgoznak, mondja a beruházó, és nem kecsegtet azzal, hogy a közeljövőben változik a helyzet. Míg át nem adják a hidat, vagyis legkorábban jövő nyárig, valahol mindig fel lesz túrva az út.

"Budakalásznál a 11-es főúton épül a Megyeri-híd (M0), illetve a leágazások. Ezzel összefüggésben a 2x2 sávos 11-es főút külső sávjait mindkét irányban (Cora és Metro áruházak közötti szakaszon) az építők felbontották 50-100 m hosszan. Ez mind reggel, mind délután amikor az állampolgárok munkahelyükre, illetve hazafelé tartanak, dugót okoz" – tette szóvá az Index egy olvasója. Az átmeneti kellemetlenséget még meg is értené, de azt nem, hogy mióta három hete felbontották az utat, azóta ott nem történik semmi, vagyis úgy érzi, értelmetlenül alakulnak ki a dugók.

Dolgoznak - fotó: Huszti István
Dolgoznak - fotó: Huszti István

Pedig nem – derül ki Béni Gyöngyinek, a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. szóvivőjének a szavaiból. Arra a felvetésre, hogy miért nem akkor kezdték el a bontást, ha tudják az építők, hogy folytatni is tudják a munkát, azt mondta: a területen folyamatosan van munkavégzés, még ha ez a külső szemlélő számára nem is látszik. Egy, a mostaninál nagyobb kapacitású új csomópont épül, amelynek minden munkafolyamatát nem láthatják a forgalomban részt vevők, mondta a szóvivő.

Csak nem látszik
Csak nem látszik

A mostani bontás körülbelül két hétig tart még, de ez nem jelenti azt, hogy június második felére befejeződnek a 11-esen az autósok kellemetlenségei. Amikor ezzel végeznek, az út közpén kezdenek majd bontani. A szóvivő szerint ezen a területen mindaddig lehet számítani kisebb-hosszabb ideig tartó terelésre, korlátozásra, zavaró tényezőkre, amíg a híd meg nem épül. Mivel az átadást jövő nyárra ígérik, elhúzódó munkavégzések várhatók, aminek az oka az, hogy az út hossz-szelvénye megváltozott, így gyakorlatilag a csomópont egészét újra kell építeni.

Új csomópont épül
Új csomópont épül

A forgalomterelést a kivitelező rendeli meg, ennek ellenére a NIF szóvivője biztos abban, hogy az Útinform értesül a forgalom akadályozásáról, így az autósok is tudhatnak róla. Ennek ellenére a mostani eset hatására létesítenek egy forródrótot a kivitelezők és a NIF között, és ezentúl az állami autópályacég minden változásról külön értesítést is kiad. Igaz, híd híján a Dunakanyar és a főváros között autózok továbbra is csak ebből az egy útból választhatnak.