További Magyar cikkek
Ebben az évben hat autópálya-szakaszt kellene még átadni, ám lehetséges, hogy ezek felét csak 2007-ben helyezik forgalomba - tudta meg az Index. Ami elkészül, azok közül elsőként az M3-as gyorsút nyíregyházi elkerülőjét adják át. A várost dél felől elkerülő 8,1 kilométeres útszakasz munkálatai az utolsó fázisban vannak, az átadás várhatóan augusztus 4-én lesz - tudta meg az Index Béni Gyöngyitől, a Nemzeti Autópálya (NA) Zrt. szóvivőjétől.
Áttervezés és árvíz
Hasonlóan késésben van a Strabag és a Hídépítő által alkotott Völgyhíd konzorcium az M7-es Zamárdi és Balatonszárszó közötti szakaszának - benne a köröshegyi völgyhídnak - a megépítésével. A völgyhidat - amelynek költsége a beruházás teljes 76 milliárdos díjából 39 milliárd forint - egy márciusi megállapodás értelmében újratervezték, emiatt idén november helyett legkorábban jövő márciusban helyezik forgalomba.
A köröshegyi mellett csúszik egy másik híd, a dunaújvárosi befejezése is. Béni Gyöngyi az Index kérdésére elmondta: az árvíz miatt hetekig nem tudtak dolgozni a Dunaújhíd Konzorcium (Vegyépszer és Hídépítő) munkatársai az M8-as Duna-hídján, amelyet ez év végéig kellene átadni.
Sem árvíz, sem áttervezés nem hátráltatta a Nagykanizsa-Becsehely közötti M7-es szakasz megépítését, ám lehetséges, hogy ennek a 17 kilométernek az átadása is 2007-re marad, az idei sztrádaavatót Béni Gyöngyi kérdésesnek nevezte. Ezzel együtt sem biztos, hogy az M7-es jövőre elér a határig, mert a Balatonkeresztúr-Nagykanizsa közötti szakasz megépítésére kiírt tendert már kétszer kellett felfüggeszteni, igaz, legutóbb csak egy napig szünetelt az eljárás.
|
Keleten minden rendben
Az NA Zrt.-t így a kelet-magyarországi sztrádaépítések vigasztalhatják, ott ugyanis, úgy tűnik, minden rendben halad. Az augusztus 4-én forgalomba helyezni tervezett nyíregyházi elkerülő a tervezett menetrendnek megfelelően, még ez év végéig csatlakozhat a görbeházi M3-M35 csomóponthoz. Azt a 39 kilométeres útszakaszt, valamint a Görbeházától Debrecenig vezető 35 kilométert is az év végéig kell átadni, és Béni Gyöngyi szerint mindkét úton "elég jól állnak" a kivitelezők.
Ami kész van, azon is dolgoznak
Nemcsak az épülő gyorsutakon - a felsoroltak mellett az eleve 2007-ben vagy 2008-ban átadni tervezett M0-s szakaszokon és az M6-os városi szektorán - dolgoznak a munkások, hanem a meglévőkön is. Az autópályákon jellemzően a kisebb forgalmat hozó nyári hónapokban folynak felújítások, idén most a legtöbb az alföldi sztrádán.
Az M5-ös kivételével a sztrádákat üzemeltető Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. honlapján az Aktuális forgalmi információk menüben 16 helyen jeleznek tereléseket javítások és más munkálatok miatt, ebből hét az M3-ason, öt az M1-esen folyik, míg az M5-ösön tíz helyen dolgoznak.
A munkálatok nagyobb része csak kisebb szűkítéset, egy-egy sáv lezárását jelenti. Vannak azonban kivételek is, például az M5-ösön a 4-es főút felé vezető M0-ás csomópontnál a Szeged felé tartó sávot teljes egészében lezárták, a forgalom néhány kilométeren keresztül a csomópont kihajtó és behajtó útjain halad.
|