További Magyar cikkek
Már vasárnap este lehetetlen volt hétfõ reggelre taxit rendelni, a reggel fél hat és nyolc közötti idõszakra már jóval korábban lefoglalták az összes autót. Az elõrelátóbbak már pénteken megrendelték a kocsit hétfõre, de a dugó miatt így is sokan késtek munkahelyükrõl. A fõvárosi taxis cégek jóval több autóval voltak kint az utakon, mint egy átlagos hétfõ reggel szoktak, sok éjszakás is maradt még a reggeli csúcs idejére.
Járhatatlan utak
A Fõtaxinál a megrendelések felét tudták csak teljesíteni, a kollégák nagyon túl vannak terhelve – mondta az Indexnek Garamszegi Miklós vezérigazgató. Elõrendeléseket vasárnap estétõl már nem tudtak felvenni, ma reggel pedig csak minden második rendelésre tudnak kocsit küldeni. A központ is sokszor foglalt.
A cégnél 600-650 kocsi van kint a forgalomban (összesen 800 autója van a társaságnak), ez a kétszerese egy átlagos hétfõnek, általában 300-350 autóval játják az utakat. A helyzetet csak fokozza, hogy az utak szinte járhatatlanok, néhol csak a buszsávot tudják használni (ha van olyan), de sok helyen az is tele van autókkal. Elõfordul, hogy a dugó miatt nem tudnak a kért címre odaérni.
Összeültettek utasokat
A 6x6 Taxinál négy-ötszörös volt a túlterheltség egy átlagos naphoz képest – nyilatkozta Surányi Attila ügyvezetõ. Legalábbis a beérkezett hívásokat nézve, mert nagyon sokan el sem tudták érni a diszpécserszolgálatot. Az elõrendelések egy része már pénteken beérkezett, a legtöbben szombaton rendeltek autót hétfõ reggelre. Majdnem az összes autó - – nagyjából hétszáz kocsi – az utakon van, még a szabadságos kollégákat is berendelték és nagyon sok éjszakás is az utcán maradt.
A társaságnak nagyon sok céges kötelezettsége is van – például vérszállítás, repülõtársaságok pilótáit viszik a repülõtérre, tévés-rádiós mûsorvezetõket munkahelyükre. A céges megrendeléseknél elõfordult, hogy több ügyfelet ültettek egy autóba, úgy vitték õket munkahelyükre. De magánmegrendeléseknél is összeültettek utasokat, természetesen az engedélyükkel &ndash,magyarázta az ügyvezetõ. Az utasok megértõek voltak ebben a helyzetben, mûködött a szolidaritás.
A reggeli csúcsidõszak fél héttõl tízig tartott, ekkor a rendeléseknek hatvan-hetven százalékát voltak kénytelenek elutasítani.
Az utasok is rugalmasak
A City Taxinál is a lehetõ legnagyobb kapacitással, megerõsített szolgálattal mûködtek hétfõ reggel, a 848 autó 70-80 százaléka az utakon volt, ez húsz százalékkal több, mint átlagosan. Az elõrendelések már péntektõl érkeztek. A társaságnál megpróbálták rugalmasabban kezelni az idõpontokat, ha például fél hétre már nem volt elérhet autó, akkor megbeszélték az utassal, hogy 5-10 perccel korábbra vagy késõbbre kérje a taxit – magyarázta Bõsz Péter marketingigazgató.
A diszpécserszolgálat is több vonalon volt elérhetõ – a cégnél pontosan tudják, hány bejövõ hívás van –, de volt olyan is, akinek nem volt türelme kivárni, hogy felvegyék a telefont. Itt is arról tájékoztattak, hogy sokkal nehezebben volt kezelhetõ a közlekedési helyzet, mint általában, a bekötõ utak szinte járhatatlanok voltak. A társaság délutánra vár egy hasonló rohamot, akkor az ellenkezõ irányba.
Nagyobb bevétel
A Taxi2000-nél négyszer annyi megrendelés futott be, mint egy átlagos napon, de a társaságnál arról tájékoztattak, hogy nagyvonalakban el tudták látni feladatukat. Bõségesen voltak kint taxisok az utakon, de a dugó miatt nehezen tudtak címre menni. A cégnél 300 autóval állták a rohamot, máfélszer annyival, mint általában. Persze itt is elõfordult, hogy vissza kellett utasítani hívást és nem tudták az összes elõrendelést sem fogadni.
Budapesten a taxisok körülbelül 10-15 százalékkal magasabb bevételre számíthatnak a hétfõi BKV-sztrájk következtében, több a fuvar, de a torlódások miatt lényegesen nehezebb a haladás a fõváros útjain - mondta a távirati irodának Dudás Zoltán, a Buda Taxi és a Tele 5 taxi általános igazgatója.