Tízből négyen allergiásak munkahelyükre

2002.03.19. 12:05
A brit Allergia Alapítvány felmérése szerint tízből négy alkalmazott, azaz nagy-Britanniában hétmillió ember allergiás a munkahelyére - közölte az Evening Standard. A tünetekért a légkondicionálás, a számítógépek, másolók, faxgépek és a szőnyegek felelősek.
A kutatók a vizsgált irodákban több mint háromszázféle mérgező anyagot találtak - a tünetek: fejfájás, levertség, légzési nehézségek, viszkető bőr. Az alapítvány szerint az allergia egyre több alkalmazottat érint, és a cégvezetőknek oda kell figyelniük a problémára.

Az iroda a legveszélyesebb

"A vállalatvezetőknek észre kell venniük, hogy az egészségtelen környezet, illetve a rosszabbul teljesítő alkalmazottak miatt komoly veszteség keletkezik. Az allergiás betegeknek pedig tudniuk kell, hogy az iroda okozhatja a legsúlyosabb tüneteket" - mondta Muriel Simmons, az alapítvány szóvivője.

Ózon, por, tisztítószerek

A kutatók szerint a fénymásolók, faxgépek és printerek által kibocsátott ózon, légkondicionálókból az irodába kerülő szennyezőanyagok, a szőnyegekben élő atkák, valamint a tisztítószerek a legveszélyesebbek. Ezek az anyagok az arra érzékenyeknél légzési nehézségeket, szem- és torokgyulladást, fejfájást, végső soron akár asztmát is okozhatnak.