Csak a kis lemezboltok védelmében tették
A cégek korábban már elismerték, hogy létezik ilyen egyezség, de arra hivatkoztak, hogy ezzel csak a kis lemezboltok érdekeit akarják védeni. A kiadók szerint ugyanis a nagy áruházláncok tönkreteszik a kis boltokat, amikor a vásárlók becsalogatása érdekében egyes cikkeket - gyakran CD-ket - beszerzési ár alatt árusítanak, ezért volt tehát szükség az árakról szóló megállapodásra.
Már felbomlott a szövetség
A szövetségi versenyhivatal felszólítására a cégek 2000-ben felfüggesztették együttműködésüket, ugyanakkor nem ismerték el, hogy törvényt sértettek volna, és nem is kellett büntetést fizetniük.
Kárpótlás és adományok
A mostani peren kívüli egyezség eredményeképpen a vállalatok 67,4 millió dollárt fizetnek az államoknak a fogyasztók kártérítésére, és 75,7 millió értékben adományoznak lemezeket különböző közintézményeknek és nonprofit szervezeteknek. Az államok később döntik el, hogy a vásárlókat hogyan kárpótolják a befolyó összegből. A cégek a mostani egyezségben sem ismerik el, hogy bármilyen törvénytelenséget vagy szabálytalanságot követtek volna el.