Váltsanak a fiatalok!
Az emberek jobban járnának, ha nem gyújtanának rá - fejelte meg nagy felfordulást okozó nyilatkozatát a csúcsmenedzser, akinek cége tavaly 36 százalékkal 2 milliárd fontra - nagyjából 800 milliárd forintra - növelte nyereségét. Broughton a társaság éves üzleti jelentésében azzal magyarázta a hatalmas profitnövekedést, hogy bevált a BAT marketing stratégiája, miszerint a 30 évesnél fiatalabb fiatal felnőtteket célozták meg azzal, hogy eddigi bagójukról váltsanak az ő termékeik valamelyikére. A British American Tobacco gyártja többek között a Lucky Strike, Kent, Dunhill, Benson & Hedges, Rothmans és Pall Mall márkákat.
Ki fogják használni
"Az amerikai ügyvédek vidáman dörzsölgetik a tenyerüket" - kommentálta a dohányipari vezető "vallomását" Martin Day, az egyik legmenőbb brit kártérítési perekre szakosodott jogász. "Ezt alaposan ki fogják használni. Az esküdtszékekre nagy hatással lesz a nyilatkozat."
Nem dohányzik, de iszik
Az Index gazdasági rovatára a dohányipari cápa másik megnyilatkozás is nagy hatást tett. Broughton ugyanis a következőket mondta még káros szenvedélyeiről: "Nem dohányzom, de iszom. Tudom, hogy nem tesz jót nekem, de vállalom a döntést."