A munka nem azért van, hogy örömet szerezzen

2001.09.25. 09:43
Egy felmérés szerint az angol hivatalok és üzemek vezetői nem tartják különösebben fontosnak, hogy az alkalmazottaknak a munka örömet szerezzen.
A 840 vezető beosztású angol férfiú megkérdezésével végzett felmérés eredménye azt mutatja, hogy a dolgozók munkakedvének fokozására szóba jöhető 12 különböző "ösztönző" közül a munka öröme a 11., vagyis az utolsó előtti helyet foglalja el - jelentette hétfőn a PA brit hírügynökség.

Bejáratott rendszer?

Amin Rajan, a tanulmány szerzője valószínűtlennek tartja, hogy az elkövetkező évek változást hoznának ezen a téren.

Az utópiákat kergető dél-amerikaiak

A felmérésből az is kiderül, a latin-amerikai országokban a munkáltatók jóval nagyobb súlyt helyeznek arra, hogy alkalmazottjaiknak a munka örömet okozzon. Európán kívüli országokban például játékokkal és a szabvány ruházkodástól eltekintő munkanapok beiktatásával is ösztönzik a dolgozók munkakedvét. Nagy-Britanniában ezzel szemben a vezető beosztásúak úgy találják, a teljesítmény fokozásának legjobb módja a szoros együttműködés a beszállítókkal és a vevőkkel (ami nem feltétlenül szerez örömet).

A lélekölő verseny

Az, hogy Európában olyan kis súlyt helyeznek a munka örömére, az egyre nagyobb versenyre vezethető vissza - idézte a felmérés adataira támaszkodó tanulmányt az AP jelentése.